کد مطلب: ۳۸۱۸۹۰

روحانی:

مردم نسبت به ۶ ماه گذشته آرامش بیشتری دارند / شرایط بازار مسکن بهتر می‌شود

مردم نسبت به 6 ماه گذشته آرامش بیشتری دارند / شرایط بازار مسکن بهتر می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه در بازار مسکن تا پایان سال شرایط بهتری خواهیم داشت، گفت: امروز مردم ایران نسبت به 6 ماه و یکسال گذشته آرامش بیشتری دارند و نسبت به آینده کشور خود امیدوارتر هستند.

به گزارش تجارت‌نیو ز به نقل از پایگاه اطلاع رسایی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت سخنرانی کرد. صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید.

*آمریکا بی‌سابقه‌ترین تحریم و فشار تاریخی را طی یکسال گذشته بر ملت ایران وارد کرده، اینگونه فشارهای آمریکا در تاریخ بی‌سابقه است و حتی با فشارهایی که از طریق سازمان ملل و تحت فصل هفتم منشور این سازمان علیه کشورها اعمال شده، قابل مقایسه نیست.

*به‌رغم همه این فشارها و آنچه بدخواهان تبلیغ می‌کنند، از شرایط بسیار خوبی برخورداریم و البته این بدان معنا نیست که سختی وجود ندارد و همه مشکلات برطرف شده است.

*بی‌تردید کاری که آمریکا علیه ملت ایران انجام داده از نمونه‌های بارز تروریسم اقتصادی است و این در تاریخ به عنوان جلادانی که علیه ملت ایران تلاش می‌کنند، ثبت می‌شود، اما در عین حال و برغم همه فشارها، ملت ایران به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

*اینکه وزیر خارجه یک کشور اروپایی در جریان سفر به تهران به صراحت اعلام می‌کند که آمریکا در مسیری که انتخاب کرده خطا و اشتباه می‌کند و هرکس تاریخ ایران را بشناسد می‌داند که فشار حداکثری هیچ تأثیری بر مردم این کشور نمی‌گذارد، بدین معناست که دیگران به عظمت و قدرت ملت ایران اعتراف می‌کنند و می‌دانند که راهی که متحدشان انتخاب کرده غلط است و این بسیار حائز اهمیت است.

*همین وزیر امور خارجه اعلام کرد که تدبیر دولت ایران در یکسال اخیر در انتخاب راه عقلی، منطقی و حقوقی مایه شگفتی همه بوده است در یکسال گذشته مسئولین و ملت ایران دستپاچه نشدند و صبر و تدبیر خود را در برابر فشار دشمنان نشان دادند.

*شرایط امروز کشور نسبت به گذشته بهتر شده است، امروز مردم ایران نسبت به 6 ماه و یکسال گذشته آرامش بیشتری دارند و نسبت به آینده کشور خود امیدوارتر هستند و امروز مسئولین کشور نیز دیدگاه و نظر متحد و واحدی دارند و راه کلام و نظرات مسئولین رده بالا و همه مردم و فرهیختگان جامعه یکسان و واحد شده است.

*امروز همه به خوبی می‌دانند که مقصر اصلی همه مشکلات آمریکا است و هیچ‌کس در آن تردیدی ندارد.

*امروز هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به راه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران ایراد بگیرد. آهنگ شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود و بازار بورس و ارز نسبت به ماه‌های اخیر به مراتب شرایط بهتری پیدا کرده است و به فضل الهی در بازار مسکن نیز تا پایان سال شرایط بهتری خواهیم داشت، چنانچه همه وزارتخانه‌های مربوطه وارد صحنه شوند می‌توان شرایط مسکن را بهبود بخشید.

*اگر چه دولت از شرایط سختی برخوردار است اما در زمینه مسایل مالی براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه 27 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور از ابتدای امسال تخصیص یافته است که آثار آن در ماه‌های آینده آشکار خواهد شد.

*همچنین در هفته جاری مبانی جدید بودجه سال 98 را که قبلاً در ستاد اقتصادی دولت و هیأت وزیران و شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی شده بود، تصویب کردیم و براساس این مصوبه حقوق، عیدی و مستمری تمامی کارکنان و کارگران به طور کامل و صددرصدی پرداخت خواهد شد و اینگونه اقدامات به معنای آن است که دولت قدرتمند و توانمند است.

*با وحدت و همدلی می‌توانیم از مشکلات عبور کرده و بدخواهان خود را مجبور کنیم که پای میز منطق، مذاکره و عدل بنشینند و اشتباه خود را بپذیرند که البته اخیراً مقداری از حرف‌های بی‌حسابی که می‌زدند را معتدل کرده‌اند و بی‌تردید باز هم از مسیر اشتباه خود باز می‌گردند و می‌فهمند که راهشان درست نیست.

*امسال شرایط مناسبی برای ایجاد تحول اقتصادی در کشور مهیا می‌باشد، امسال می‌توانیم از نعمت‌ها و ظرفیت‌های بزرگی که در کشورمان وجود دارد، برای ایجاد تحول در بخش‌های مختلف بویژه اقتصادی استفاده کنیم.

*همه آمار نشان می‌دهد که مسیر و حرکت درستی را می‌پیماییم، مردم مطمئن باشند آنچه برای دولت مهم است، منافع و رفاه ملت ایران است و با همه توان و در ملاقات‌هایی که امروز و پایان هفته در سفر خارجی خواهم داشت، تمام تلاش خود را بکارخواهیم گرفت که به خوبی از حق مردم ایران دفاع کرده و در برابر بدخواهان ایستادگی کنیم.

*امروز هیأت دولت دو چهره فعال در زمینه مسایل اجرایی و علمی انتخاب کرده است. آقای حق‌شناس که به عنوان نیروی فعال در مسایل علمی، سابقه نمایندگی شورای اسلامی را دارد و همواره به عنوان یک عنصر مخلص و فعال برای نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده، به عنوان استاندار گلستان انتخاب گردید.

*استان گلستان از مراکز مهم کشاورزی کشور است و در بسیاری از محصولات کشاورزی در ردیف‌های نخست قرار دارد و در این استان مردم شیعه و سنی و ترکمن کاملاً مخلصانه مشغول فعالیت هستند.

*مردم استان گلستان در سیل اخیر به خوبی جوهره خود را نشان دادند، مردم استان برغم گرفتاری در سیل با روحیه و بانشاط بودند و بسیار کریمانه و مهربانانه حق‌شان را مطالبه می‌کردند. مردم استان گلستان در حادثه سیل، با همکاری نیروهای اجرایی و نظامی، مشکلات بوجود آمده در آق‌قلا و گمیشان را به خوبی مدیریت و مرتفع کردند.

*همه باید تلاش کنیم که زندگی مردم آسیب دیده به شرایط عادی بازگشته و اماکن آسیب‌دیده بازسازی شود، دولت با همه همت در مسیر رفع مشکلات مردم آسیب‌دیده تلاش خواهد کرد و در زمینه بازسازی هم بایستی مردم ایران و نیروهای مسلح و نهادهای دولتی و عمومی همچون گذشته در کنار هم و دست در دست یکدیگر زیباتر از گذشته شهر را بازسازی کنند و کاری کنند که ساختارهای شهر در برابر سیل‌های احتمالی مقاوم باشد.

*توجه به لایروبی و زهکشی رودخانه‌ها ضروری است، دولت نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون بیش از 40 هزار هکتار زهکشی انجام شده که این موضوع در کاهش آسیب‌های سیلاب اخیر مؤثر بوده است.

*در حادثه سیل مردم بدون توجه به جایگاه اجتماعی خودشان کارهای ماندگاری انجام داده‌اند و بی‌تردید روحیه ایثار و فداکاری مردم و اشتیاق آنان برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده کشور از افتخارات بزرگی است که برای تاریخ کشور باقی خواهد ماند.

*امروز خدمت به مردم بزرگ گلستان بیش از گذشته مورد تأکید است، استان گلستان استعدادها و ظرفیت‌های مختلفی در زمینه کشاورزی، گردشگری و حمل و نقل دارد و از مسئولان استان می‌خواهم که این ظرفیت‌ها را بیش از گذشته فعال سازند.

*آقای کلانتری به عنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نیروی خستگی‌ناپذیر شهرت دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نیازمند عنصر فعال اجرایی است تا استعدادها و ظرفیت‌های استان را برای استان و کشور فعال سازد. این استان دارای مردمانی وفادار و انقلابی است و در دفاع مقدس حضور فعالی داشتند و امروز برای آبادانی کشور در صحنه هستند.

*استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ گردشگری، دامداری، باغداری و میوه از مراکز مهم کشور است و می‌تواند نقش خوبی برای تأمین نیازمندی‌های کشور داشته باشد.

*مردم استان برای تکمیل فرودگاه، مسایل جاده‌ای و نیازمندی‌های عمومی‌شان مطالباتی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد و آقای کلانتری نیروی فعال و آشنا به استان است و با روحیه بسیار بالا قطعاً می‌تواند در استان کهگیلویه و بویراحمد تحول ایجاد کند.

*از همه علما و ائمه جمعه گرگان و یاسوج می‌خواهم که با استانداران جدید همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد شرایط بسیار بهتری در زندگی مردم این استان‌ها باشیم.

*استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین دومین استان نفت‌خیز کشور است که از این ظرفیت هم بایستی به مردم استان کمک شود و مردم استان از منافع این نعمت بهره‌مند شوند و وزارت نفت بایستی در این زمینه فعالیت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.