خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۸۸۹۴

وزیر راه و شهرسازی:

مردم نگران ثبت واحدهای مسکونی خود در سامانه املاک نباشند

مردم نگران ثبت واحدهای مسکونی خود در سامانه املاک نباشند

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم نگران ثبت واحدهای مسکونی خود در سامانه املاک و اسکان نباشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی، در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس به طرح جامع ثبت نام املاک و اسکان اشاره کرد و گفت: مردم نگران نباشند واحدهای مسکونی خود را ثبت کنند، اگر واحدی اضافه برای فرزندان خود و یا در شهرستانی دارند، امکان نگرانی از ثبت آن وجود ندارد.

وی افزود: ثبت نام در طرح جامع املاک و اسکان کشور یک تکلیف قانونی و هدف از آن جلوگیری از هر گونه سوداگری از قیمت‌های لجام گسیخته، اجاره‌بها و مسکن است. اینکه برخی‌ها مسکن را به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، اجرای این طرح باعث می‌شود تا مسکن به عنوان کالای مصرفی دیده شود و در این صورت مورد حمایت در شرایط بازار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: براساس آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی به عنوان واحدهای خالی از سکنه معرفی شد، با نام‌نویسی در سامانه املاک و اسکان کشور تعادل در عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و افراد نمی‌توانند منازل خود را خالی نگه دارند.

به گفته این مقام مسئول در تولید انبوه مسکن که شامل مشاغل سازندگان حوزه مسکن می‌شود انبوه سازان از این طرح مستثنی هستند و هدف از اجرای این طرح مبارزه با پولشویی در بخش صنعت و مسکن است. مردم واحدهای خود را در طرح جامع املاک و اسکان ثبت کنند و نگرانی در این زمینه نداشته باشند؛ افرادی که واحدهای مسکونی زیاد نیز دارند و نیز چنانچه به دنبال ساخت و ساز باشند براساس دستورالعمل طرح اقدام ملی مسکن با نرخ واقعی زمین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

اسلامی همچنین با اشاره به تمدید قراردادهای مستاجران در شرایط کرونا گفت: همچنان اسباب کشی نکردن از سوی مستاجران مصوبه ستاد ملی کرونا به شمار می‌رود و مسئله افزایش قیمت‌ها در سال جدید در ستاد کرونا تعیین تکلیف و افزایش مجاز اعلام می‌شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش قانون ثبت اموال مسولیت اجرا میشد

  • ناشناس

    هر زمان دولتمردان داراییهای خود طبق قانون ثبت کردند شما میتونید برای این موضوع به ملت فشار وارد کنید مردم اععتمادشان سلب شده

  • ناشناس

    اقای وزیر مردم نه به خودتان نه به حرفتان ونه به عملتان هیچ اعتمادی ندارند.

  • ناشناس

    چرامسیولین املاک خودشان رااعلام نکرده اند .الان ده سال از تاریخی که باید املاک ودارایی های خودشان راثبت کنند گذشته ولی اب از اب تکان نخورده . بازهم چه خواب تازه ای برای این ملت بدبخت دیده اید. میخواهید ناتوانی خودراازجیب مردم بیچاره تامین کنید.
    چرا ارزش گذاری نمی کنید مثلا اگر یکی دوتاابارتمان ۱۰۰ متر داشته باشه درمحله بایین شهر باکسی که ۱۰ تا ابارتمان درنقاط خوب ومتراز ۲۰۰ متر داشته باشه یکی است .
    شما برای اینکه به مردم اطمینان بدهید نیایید قول بدهید بیایید عمل کنید . یعنی ابتدا اموال دولتمران را اعلام کنید بعد بگید مردم نگران نباشید.
    احمدی نژاد امدهزینه اب وبرق وگاز را بالا بردوگفت درغالب یارانه مابه التفاوت رابه مردم برمی گرداند ودیدیم که چه برسر مردم اوردکرد.

  • ناشناس

    همه اینها به خاطر معامله با چینی هاست که می خوان مردمو از قضیه اصلی منحرف کنن

    • ناشناس

      توهم زدی

  • ناشناس

    دولت اگر بخواهد با کدملی مردم میتونه به جیکو بوک همه دست پیدا کند وبفهمه که چه کس مستاجره ویا چند تا خونه داره یا ازچه مزایایی استفاده میکنه یانه اما متاسفانه نمی خواد این کاررا انجام بده

  • ناشناس

    سلام مشکلات زیادی برای مردم امکان داره وجود داشته باشه مثلا یکی اینکه اگرمالک ملک رو ثبت کنه ولی مستاجر لازم ندونه وثبت نام نکنه الان مشکل برای مالک به وجود نمیاد اصلا از کجا باید بفهمه مستاجر ثبت نام کرده یانه ممنون.

  • ناشناس

    خرید ملک توسط مردم و حتی بانکها بدلیل مشکلات اساسی و ریشه ای در اقتصاد کشور است و تا ساختار اقتصاد اصلاح نشود مشکلاتی چون افزایش قیمت مسکن و سایر کالا ها حل نخواهد شد .زمانی که ارزش دلار هزار تومان بود و مدت زیادی ثابت بود تمام کالا ها و بازارها ثبات داشت أما با تغییرات نرخ ارز همه قیمتها هم متناسب با آن تغییر کرد قیمت شکر ،مرغ ،تخم مرغ و تمام مایحتاج مردم تغییر کرده.باید از کسانی که قیمت ارز را تغییر داده اند دلیل را پرسید!اگر ثبات اقتصادی إیجاد شود أکثر مردم خانه نمى خرند و از سرمایه خود در کار استفاده میکنند نه اینکه آن را در ملک حبس کنند!دخالت دولت در ملک که برای مردم خیلی اهمیت دارد میتواند منجر به لطمه جدی به اقتصاد و مشاغل مرتبط و فرار سرمایه شود .وسرنوشتی بدتر از بورس پیدا کند.ایرانی ها به شکل سنتی به دارایی ملکی فارغ از ارزش آن خیلی اهمیت میدهند.مسئولین بهتر است در این مورد با احتیاط رفتار نمایند.

  • ناشناس

    من زمینی پدرم به من داد و بعد از 30 سال کارکردن توانستم با قرص و بدهی زیاد بسازم و پایان کار هم یک سال است گرفنه ام ولی ساختمان مذکور نه آب و نه برق و نه گاز دارد قرار است تابستان برق به ما بدهند و نوبت هستیم و دنبال آب و گاز نیر نوبت هستیم وبرای ثبت در سامانه املاک می بایستی یکی از قبض آب یا برق ویا گاز را داشته باشد من باید چه کار کنم چرا شهرداری به من پایان کار داده ساختمانی که نه برق دارد نه گاز دارد و نه آب ؟ من را گرفتارکرده الان من ساختمان را چگونه ثبت کنم آقای وزیر محترم حکومت اسلامی

  • ناشناس

    با کد ملی می‌توان به تمام املاکی که به نام افراد در سازمان ثبت املاک ثبت شده است دست پیدا کرد حالا این کار برای چیه؟