کد مطلب: ۷۱۷۰۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مزیت عرضه مسکن در بورس کالا چیست؟

قرار است مسکن به صورت متری در بورس کالا عرضه شود، عرضه مسکن در بورس کالا چه مزیت‌هایی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرید مسکن یکی از مهمترین معضلاتی که به افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در حال حاضر خرید مسکن در شهرهای بزرگ تبدیل به آرزو شده و مردم پس چندین سال تلاش نمی‌توانند خانه بخرند.

بازار مسکن در سال‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته و به نوعی خانه‌دار شدن مردم تبدیل به آرزو شده است. یعنی سطح درآمد و پس انداز مردم فاصله زیادی با قیمت‌ها و تورم دارد. در نتیجه سیاستگذاران و نهادهای مربوط باید با اتخاذ طرح‌‌‌ها و راهکارهایی، قدرت خرید مردم را برای خانه‌‌‌دار شدن افزایش دهند. عرضه مسکن در بورس‌کالا یکی از طرح‌‌‌هایی است که در چند سال اخیر مطرح شده بود و از ۲۹ مرداد ۹۹ اولین عرضه ملک در تابلوی املاک و مستغلات بورس کالای ایران رقم خورد.

با طرح عرضه مسکن در بورس‌کالا، این فرصت به مالکان داده می‌شود تا دارایی خود را به روش مدرن به فروش برسانند و مشکلات فروش سنتی دارایی خود (مسکن) را نداشته باشند. عرضه مسکن در بورس‌کالا، به غیر از تسهیل خرید و فروش مسکن، موجب شفافیت بیشتر معاملات و افزایش قدرت خرید مسکن از سوی مردم، واقعی‌شدن قیمت‌ها، تامین مالی سازندگان کمک می‌کند.

عرضه مسکن متری یک راهکار مناسب برای خانه‌دار شدن مردم با توجه به سطح درآمد مردم است. یعنی با ارزش پولی ملی و افزایش تورم، مردم توانایی سرمایه‌گذاری خرد دارند و با فروش متری مسکن سرمایه‌گذاری خرد در بازار سرمایه انجام خواهد شد.

مزیت عرضه مسکن در بورس

به طور کلی عرضه تمام محصولات در بورس کالا می‌تواند منجر به شفافیت اقتصادی بازارهای و اقتصاد کشور شود. با عرضه هر محصولی، بازار آن به ثبات و شفافیت می‌رسد.

عرضه انواع خودرو و محصولات مختلف در بورس انجام شد و همه این محصولات به شفافیت و تعادل قیمتی رسیدند. حال قرار است که برای چندمین بار املاک شهرداری در بورس کالا عرضه شود.

نخستین مزیت عرضه املاک یا مسکن در بورس کالا را می‌توان شفافیت قیمت‌ها دانست. در حال حاضر تعیین قیمت یا نرخ‌گذاری در بازار مسکن به دلخواه است و عرضه مسکن در بورس کالا می‌تواند کمک بسیار زیادی به شفافیت بازار مسکن کند.

با عرضه مسکن در بورس کالا، این بازار به تعادل قیمتی خواهد رسید و میزان معاملات مسکن نیز افزایش خواهد یافت. بخش عمده‌ای از عرضه مسکن در بورس کالا به روش متری است یعنی هر فرد با سرمایه‌گذاری بسیار اندک می‌تواند در میان مدت صاحب خانه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.