کد مطلب: ۴۳۳۴۲۰

موسوی پاسخ داد:

مسافران برای لغو بلیت قطار چه کنند؟

مسافران برای لغو بلیت قطار چه کنند؟

معاون مسافری راه‌آهن گفت: تمام بلیت‌های مسافران بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استرداد می‌شود که این افراد می‌توانند از امروز حداکثر تا ساعت ۱۲ روز پیش از تاریخ حرکت مراجعه کنند و از مراکز فروش نسبت به استرداد بهای بلیت بدون کسر هزینه کنسلی اقدام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: طبق دستور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی تمامی بلیت‌های مسافرانی که سعی دارند سفر‌های ریلی خود را در بازه زمانی سوم اسفند تا شانزدهم فروردین ماه لغو کنند و بلیت آنان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استرداد می‌شود.

او افزود: مسافرانی که متقاضی تغییر تاریخ سفر خود هستند باید حداقل ۷۲ ساعت پیش از تاریخ حرکت خود با سامانه صدای مسافر راه آهن تماس گرفته و در رابطه با هماهنگی و یا تهیه بلیت جایگزین برای تاریخ مورد نظر خود اقدام کنند.

معاون مسافری راه آهن تأکید کرد: پیش فروش بلیت‌های مسافری قطار از تاریخ ۹۸/۱۲/۰۳ تا ۹۸/۰۱/۱۶ عرضه می‌شد که در روز‌های ابتدایی پیش‌فروش، تمام بلیت‌ها به صورت کامل به فروش رفت، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مسافران درخواست ابطال و یا استرداد دارند که برای رعایت حال مسافران این اقدامات در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی با بیان اینکه مسافرانی که قبل از تاریخ ۹۸/۱۲/۰۳ نسبت به خرید بلیت قطار اقدام کردند و متقاضی کنسلی آن‌ها هستند می‌توانند از امروز حداکثر تا ساعت ۱۲ روز پیش از تاریخ حرکت مراجعه کنند و از مراکز فروش نسبت به استرداد بهای بلیت بدون کسر هزینه کنسلی اقدام کند.

معاون مسافری راه آهن تصریح کرد: مسافرانی که پیش از تاریخ ۹۸/۱۲/۰۳ اقدام به خرید بلیت قطار کرده‌اند و در چهار روز گذشته از تاریخ (۹۸/۱۲/۰۳ تا ۹۸/۱۲/۰۶) نسبت به استرداد بلیت خود اقدام کردند می‌توانند از تاریخ (۹۸/۰۱/۱۶) به مدت یک ماه با مراجعه به مراکز فروش بلیت هزینه کنسلی را دریافت کنند.

او تأکید کرد: تمامی قطار‌های مسافری طبق برنامه مسیر خود را در خطوط ریلی کشور انجام خواهند داد.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مسافران قصد انصراف از سفر را داشتند، گفت: مسافرانی که از بهمن بلیت خریداری کرده بودند می‌توانند ۹۰ درصد از بهای بلیت خود را که استرداد کرده‌اند دریافت کنند و مابقی مبلغ را از آژانس‌ها دریافت کنند.

او افزود: ارائه اصل بلیت و همچنین متن پیامکی که برای خریداران ارائه شده است به همراه کارت ملی در زمان استرداد باید همراه مسافران باشد.

تمام واگن‌های قطار ضدعفونی شدند

موسوی توضیح داد: طبق دستور وزارت بهداشت و حتی پیش از شیوع ویروس کرونا شرکت راه‌آهن و تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با پیشرفته‌ترین و بهترین مواد ضدعفونی کننده اقدام به پاکسازی و تمیز کردن تمامی واگن‌ها و صندلی‌های قطار کرده و هم اکنون تمامی قطار‌ها در تمامی مسیر‌های ریلی ضدعفونی و پاکسازی شده‌اند و مسافران نباید هیچ گونه نگرانی بابت این موضوع داشته باشند.

معاون مسافری راه آهن اظهار کرد: علاوه بر واگن‌ها تمامی اقدامات ضد عفونی و پاکسازی در سراسر ایستگاه‌ها و نمازخانه‌ها علاوه بر قطار‌ها انجام شده است، با این وجود اگر مسافری تمایل به استرداد بلیت خود داشته و یا تمایل به سفر در روز دیگری را داشته باشد این امکان برای تمامی مسافران فراهم شده است.

موسوی افزود: تاکنون تعدادی از مسافران برای تغییر زمان سفر خود و یا لغو بلیت اقدام کردند که تمامی هزینه‌های آن‌ها پرداخت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.