کد مطلب: ۷۶۱۲۸

مهرآباد پرترددترین فرودگاه کشورشد

براساس آمار شرکت فرودگاه های کشور، حجم اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه ها طی شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۹ درصد نسبت به مشابه سال گذشته رشد کرده است. از ۴۷ فرودگاه عضو شرکت فرودگاه های کشور و ۵ فرودگاه اختصاصی، مهرآباد با ۶۹ هزار و ۳۷۶ فروند نشست و برخاست در نیمه اول

براساس آمار شرکت فرودگاه های کشور، حجم اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه ها طی شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۹ درصد نسبت به مشابه سال گذشته رشد کرده است.

از ۴۷ فرودگاه عضو شرکت فرودگاه های کشور و ۵ فرودگاه اختصاصی، مهرآباد با ۶۹ هزار و ۳۷۶ فروند نشست و برخاست در نیمه اول سال ۹۵، نشان پرترددترین فرودگاه کشور را از آن خود می کند و پس از آن فرودگاه مشهد با ۳۸ هزار و ۸۷۹ فروند جایگاه دوم و فرودگاه امام خمینی(ره) هم با ۲۸ هزار و ۱۰۲ فروند نشست و برخاست مقام سوم شلوغترین فرودگاه های کشور را به خود اختصاص می دهند، درانتهای لیست هم فرودگاه کلاله بدون هیچ نشست و برخاستی در شش ماهه ابتدایی سال، ماکو با ۲ فروند و ابوموسی با ۷۴ فروند، کمترین میزان هواپیما را درمیان سایر فرودگاه ها پذیرش کردند.

فرودگاه مهرآباد در اعزام و پذیرش مسافر جایگاه نخست و فرودگاه های امام خمینی(ره) و مشهد رتبه بعدی را در تعداد مسافر دارند.

رشد منفی فرودگاه کلاله، همدان و ابوموسی در حجم نشست و برخاست ها

علاوه بر مقایسه تعداد نشست و برخاست در میان فرودگاه های کشور طی شش ماهه گذشته، بررسی حجم نشست و برخاست هر فرودگاه در نیمه ابتدایی سال ۹۵ با مدت مشابه سال ۹۴ همان فرودگاه نشان می دهد که فرودگاه سبزوار و ماکو با رشد ۱۰۰ درصدی و رامسر با ۷۸ درصد رشد بیشترین پیشرفت را در این زمینه تجربه کرده اند اما فرودگاه کلاله، همدان و ابوموسی با رشد منفی ۱۰۰، منفی۶۴ و منفی ۶۰ در تعداد نشست و برخاست نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در انتهای لیست قراردارند.

فرودگاه های ابوموسی، همدان و زنجان موفق در جذب و اعزام مسافر

اگرچه فرودگاه های ماکو، سبزوار و شهرکرد با رشد ۱۰۰ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر طی نیمه ابتدایی سالجاری توانستند در جذب مسافر موفق عمل کنند اما فرودگاه ابوموسی، همدان و زنجان در این زمینه با رشد منفی ۶۰، منفی ۴۶ و منفی ۴۰ مواجه شدند و نتوانستند عملکرد خوبی در زمینه اعزام و پذیرش مسافر داشته باشند.

رشد ۱۰۰ درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه رامسر، سبزوار و شهرکرد

طی نیمه ابتدایی سال ۹۵، سه فرودگاه رامسر، سبزوار و شهرکرد در پذیرش و ارسال کالا رشد ۱۰۰ درصدی داشتند اما فرودگاه ابوموسی، زنجان و همدان در ارسال و پذیرش بار رشد منفی ۶۱، منفی ۵۸ و منفی ۵۳همدان را تجربه کرده اند. البته درحالی که فرودگاه مهرآباد در اعزام و پذیرش مسافر رتبه نخست را دارد اما در ارسال و پذیرش کالا این فرودگاه امام است که در جایگاه اول می ایستد و سپس فرودگاه مهرآباد و مشهد قراردارند.

سه فرودگاه مهرآباد، امام خمینی و مشهد در دوسال ۹۴ و ۹۵ به ترتیب آمار بیشترین نشست و برخاست و اعزام و پذیرش مسافر را دارند که در مورد ارسال و پذیرش بار این ترتیب از میان می رود و فرودگاه امام در بالاترین جایگاه و مهرآباد و مشهد در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

گفتنی است در حالی که شاخص های(نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و بار) برای ۵۲ فرودگاه تحت نظر شرکت فرودگاه ها و فرودگاه های اختصاصی مورد بررسی قرار گرفتند اما در میان فرودگاه های اختصاصی(کیش، عسلویه چابهار، قشم و ماهشهر) کیش رتبه نخست این شاخص ها را هم درسال ۹۴ و ۹۵ ازآن خود کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.