کد مطلب: ۸۰۳۰۹۰

تامین مسکن در خوزستان در آستانه ۱۰۰هزار واحد شدن

تامین مسکن در خوزستان در آستانه 100هزار واحد شدن

هم‌زمان با هفتمین سفر رییس دولت سیزددهم به استان خوزستان در کمتر از دو سال، پروژه نهضت ملی مسکن در این استان با سرعت بیشتری درحال پیشرفت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پروژه نهضت ملی مسکن که از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت سیزدهم است، در دومین سال فعالیت این دولت با سرعت و جدیت بیشتری درحال پیگیری است. استان خوزستان به‌عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور همزمان با سفر رییس‌جمهور به این استان، حرکت جدی‌تر خود را برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در این پروژه پیش می‌برد.

رییس‌جمهور و هیات دولت درحالی امروز وارد خوزستان شده‌اند که این هفتمین سفر رییس‌جمهور به این استان و دومین سفر هیات دولت است و کثرت این سفر هم به دلیل اهمیت این استان برای رییس‌جمهور است. وزرا و معاونین ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونین، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

آن‌طور که سخنگوی دولت، پیش از این سفر اعلام کرده بود، قرار است طرح‌های مختلفی در حوزه‌های عمرانی، نفت، گاز و بهداشت و درمان به بهره‌برداری برسد.

براساس آماری که به دست ایسنا رسیده، در بخش مسکن ملی، تعداد زمین تأمین شده شهری برای این پروژه ۲۶ هزار و ۳۷۳ واحد بوده که با احتساب زمین های در شرف تامین به ۹۲ هزار و ۹۳۷ واحد خواهد رسید. همچنین در حوزه مسکن روستایی ۱۵۴۷ مورد تسهیلات مسکن پرداخت شده و ۴۹۱۵ واحد نیز توسط بنیاد مسکن بازسازی شده اند.

همچنین، در ۷۸ شهر استان تاکنون تعداد ۵۴۶ هزار و ۴۸۷ نفر متقاضی ثبت‌نام در طرح نهضت اقدام ملی مسکن بوده که از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۲۹۱ نفر تایید نهایی شده‌اند.

تعداد زمین تامین شده شهری ۲۶۳۷۳ واحد بوده که با احتساب زمین های در شرف تامین به ۹۲۹۳۷ واحد خواهد رسید و تعداد پروانه ساختمانی صادر شده ۷۷۵۰ مورد و تعداد واحد های در حال ساخت ۸۴۰۶ واحد است.

براین اساس، ۱۱۲۳۷ نفر واریز وجه اولیه ۴۰ میلیون تومانی داشته که برای ۱۱۱۲۷ نفر تخصیص پروژه صورت گرفته است. همچنین در حوزه مسکن روستایی تعداد ۱۵۴۷ واحد تسهیلات مسکن روستایی دریافت کرده و ۴۹۱۵ واحد نیز توسط بنیاد مسکن بازسازی شده اند.

اولویت با خانه‌های تک‌واحدی است

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا جایی که امکان تامین زمین وجود داشته باشد، خانه‌ها را به صورت تک واحدی تحویل متقاضیان خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق با کمبود زمین رو به‌رو هستند، گفت: در چنین نقاطی، عملیات ساخت واحدها به شکل مجتمع سازی انجام خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی با تشریح اقدامات این وزارتخانه در زمینه ساخت مسکن گفت: سیاستگذاری ما در استان خوزستان تامین زمین حداکثری به منظور تسریع در خانه‌دار شدن هموطنان است.

بذرپاش بیان کرد: برخی زمین‌ها نیز در اختیار نیروهای مسلح یا دیگر نهادهاست که از آن‌ها خواستیم این زمین‌ها را در اختیار ما یا کارکنان خود قرار دهند که تاکنون با بخش زیادی از درخواست‌ها موافقت شده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در سال ۱۴۰۲ مشکلی برای تامین زمین نداشته باشیم.

بذرپاش همچنین به همکاری بنیاد مسکن در نهضت ملی اشاره کرد و گفت: بخشی از عملیات ساخت و آماده سازی زمین ها با سرعت بالا در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آینده، واحدهای مسکونی را به متقاضیان تحویل دهیم.

اجرای بیش از ۱۲ هزار واحد در طرح نهضت ملی خوزستان توسط بنیاد مسکن

در این خصوص، مدیرکل طرح‌های ملی مسکن بنیاد مسکن گفت: بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در خوزستان عملیاتی شده است.

مهدی محمدی امروز، ۷ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن اکباتان اهواز با اشاره به سفر ریاست جمهور به خوزستان اظهار کرد: روند احداث و تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر و روستا توسط بنیاد مسکن استان خوزستان مطلوب ارزیابی می‌شود و عملکرد در این زمینه قابل قبول است.

مدیرکل طرح‌های ملی مسکن بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از کارگزاران طرح نهضت ملی مسکن است که احداث یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها در دولت سیزدهم را بر عهده گرفته است.

محمدی ادامه داد: نیمی از واحدها در شهرها و نیم دیگر در روستاها اجرا، تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.