کد مطلب: ۴۰۳۲۳۹

روز انتخاب مسیر دلار در بازار ارز / عاملی که به افزایش قیمت سکه کمک کرد

روز انتخاب مسیر دلار در بازار ارز / عاملی که به افزایش قیمت سکه کمک کرد

می‌توان گفت امروز هنگام انتخاب مسیر دلار در بازار ارز است؛ ادامه حرکت افزایشی بالای مرز مقاومتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی به معنای حرکت به سوی سطح مقاومتی دوم یعنی عدد ۱۱هزار و ۸۰۰ تومانی خواهد بود و بازگشت به محدوده ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان یعنی اینکه روند طبیعی بازار در یک ماه اخیر ادامه خواهد یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار که روز سه‌شنبه به زیر مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی رفته بود، روز چهارشنبه به بالای مرز یاد شده بازگشت. در چنین شرایطی امروز برای بازار ارز اهمیت بسیاری خواهد داشت؛ آیا دلار بالای سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت خواهد شد یا بار دیگر به محدوده ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومانی بازخواهد گشت؟

می‌توان گفت امروز هنگام انتخاب مسیر دلار در بازار ارز است؛ ادامه حرکت افزایشی بالای مرز مقاومتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی به معنای حرکت به سوی سطح مقاومتی دوم یعنی عدد ۱۱هزار و ۸۰۰ تومانی خواهد بود و بازگشت به محدوده ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان یعنی اینکه روند طبیعی بازار در یک ماه اخیر ادامه خواهد یافت. قیمت دلار در یک ماه اخیر در دامنه ۱۱هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی نوسان کرده و با نزدیک شدن به هر کدام از این سطوح، میزان خرید و فروش‌ها تغییر کرده است.

در روزی که دلار رشد ۵۰ تومانی را تجربه کرد، سکه تمام بهار آزادی نیز از این افزایش مدد گرفت و به بالای سطح ۴ میلیون تومانی بازگشت. نزدیک شدن طلای جهانی به مرز هزار و ۵۰۰ دلاری دیگر عاملی بود که به افزایش قیمت سکه تمام کمک کرد.

دامنه نوسان ۵۰ تومانی در بازار دلار

کمترین قیمتی که دیروز برای قیمت دلار به ثبت رسید، ۱۱ هزار و ۴۸۰ تومان بود که معاملات در همان ابتدای روز با آن آغاز شد. پس از آن بازار در فاز افزایش و ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۱۱ هزار و ۵۳۰ تومان قرار گرفت. به گفته فعالان، افزایش نرخ حواله درهم یکی از عواملی بود که زمینه‌ساز رشد دلار در بازار داخلی شد. دیروز نرخ حواله درهم به محدوده ۳ هزار و ۱۶۰ تومانی سرک کشید. در این میان، شماری از فعالان باور داشتند افزایش ریسک‌های سیاسی تا حدی زمینه‌ساز رشد میزان خرید در بازار ارز شد.

البته گروه بیشتری از فعالان باور داشتند اتفاق خاصی در بازار ارز رخ نداده و قیمت یک رفت و برگشت طبیعی را تجربه کرده است. به گفته فعالان، معامله‌گران افزایشی در صورتی می‌توانند ادعا کنند که جهت انتظارات در بازار ارز تغییر کرده است که قیمت بالای سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی باقی بماند. در غیر این صورت بازار همچنان ظرفیت حرکت به سوی نرخ‌های پایین‌تر را خواهد داشت.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    دوعامل موجب گرانی
    1–چاپ پول بدون پشتوانه
    2–حذف نکردن کسانیکه مخالف تولیدداخلی هستند
    بنابراین دولت باید بسوی مردم بیاید وامکاناتش رادراختیارمردم برای تولید بگذارد