کد مطلب: ۱۱۸۷۲۹

مشکل ترافیک تهران بالاخره مشخص شد!

مشکل ترافیک تهران بالاخره مشخص شد!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:اگر از من به عنوان یک کارشناس دانشگاهی و نه معاون شهردار تهران سوال کنید که مسئله اصلی ما در حوزه ترافیک تهران چیست با صراحت اعلام می کنم ، مشکل ترافیک تهران در دو کلمه اشباع و اخلال  قابل بیان است. مازیار حسینی  با اشاره به

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:اگر از من به عنوان یک کارشناس دانشگاهی و نه معاون شهردار تهران سوال کنید که مسئله اصلی ما در حوزه ترافیک تهران چیست با صراحت اعلام می کنم ، مشکل ترافیک تهران در دو کلمه اشباع و اخلال قابل بیان است.
مازیار حسینی با اشاره به طرح موضوع ترافیک تهران در جلسه شورای شهر و با حضور رئیس پلیس راهور شهر تهران اظهار کرد: صحبت های خوبی در حوزه ترافیک شهر تهران صورت گرفت و حتی انتقادات مطروحه ، به خوبی بیان شد اما سعی ما در این است که وقتی در شورا حضور پیدا می کنیم بیشتر شنونده باشیم تا پاسخگو.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حل مسئله ترافیک شهر تهران نیازمند نگاه چند وجهی است ، گفت : موضوع ترافیک مسئله ای نیست که اگر یک بخش آن حل شود بتوان مدعی شد که ترافیک حل شده است.
وی افزود: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ توضیحات خوبی در خصوص وضعیت ترافیک ارائه دادند و اگر به خوبی به آن توجه می شد بسیاری از پرسش ها پاسخ داده شد.
حسینی در باره مشکل اشباع در تهران گفت: حجم خودرو وارد شده به تهران باحجم خودرویی که قرار بود خارج شود مساوی نیست به طوری که نتیجه این وضعیت آن است که در طول روز و تعداد ساعت های زیادی ، با حجم ترافیک به صورت متراکم مواجه هستیم.
معاون شهردار تهران درباره مشکل اخلال در وضعیت ترافیکی تهران اظهار کرد: در بعضی مسائل حوزه ترافیک در شهر تهران باید بازنگری اساسی صورت گیرد.
وی در تشریح یکی از مسائل ترافیکی تهران بیان داشت : به طور مثال حرکت گردش به چپ ، از جمله حرکت هایی هستند که باید حتما مسیر آنها جدا سازی شود به طوری که این مسئله ای است که بسیاری از شهروندان با آن مواجه شده اند.
وی در ادامه افزود: به طور مثال اگر در یک بزرگراه در مسیر شمال به جنوب در حال حرکت باشیم ، اگر به هر دلیل در خروجی آن صف ایجاد شده باشد ، رانندگانی هستند که از سایر لاین های بزرگراه رج می زنند و قصد بریدن صف را دارند که همین رفتار نه تنها باعث به هم خوردگی اعصاب رانندگان و سرنشینان خودرو ها می شود بلکه در عمل مسیر جنوب به شمال بزرگراه که شاید ترافیکی هم نداشته باشد را می بندد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: بسیاری از مسائل در حوزه ترافیک شهر تهران وجود دارد که هم نیازمند کار فرهنگی و آموزشی است و هم باید به صورت اعمال قانون به شکل سختگیرانه حل شود .
وی تصریح کرد: اگر این دست مسائل مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن بحث توسعه حمل و نقل عمومی و کمکی که باید به حمل و نقل عمومی شود مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش تهران سما، حسینی اذعان کرد: در حال حاضر با وجود همه مشکلات پیش رو ، موضوع توسعه حمل و نقل عمومی را با همه ظرفیت جلو می بریم اما به طور قطع اگر حمایت های دولت به صورت عملی وجود داشت ، به طور حتم در نقطه بهتری بودیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.