کد مطلب: ۶۰۸۴۱۹

مصرف گاز از تولید پیشی گرفت

مصرف گاز از تولید پیشی گرفت

معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امسال درخواست مصرف گاز از تولید پیشی گرفته است، بر لزوم رعایت مصرف گاز به‌ویژه در دی‌ماه تأکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از شانا، مسعود کاظمی با اشاره به افزایش مصرف گاز گفت: اکنون با تولید روزانه حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز، مقدار مصرف در بخش‌های خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه‌ها و مصارف عملیاتی، حداقل بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون مترمکعب از مقدار تولید بیشتر است که البته این پیشی گرفتن تنها مربوط به فصل‌های سرد سال می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل‌های گرم و مواقعی که مصرف خانگی کمتر است، ما مشکلی نداریم و گاه موازنه نیز درست است، ادامه داد: با این حال در روزهای پیش رو، به‌ویژه دی‌ماه و با هشدارهای هواشناسی، مصرف خانگی شاید حدود ۵۰ میلیون مترمکعب دیگر نسبت به وضع جاری افزایش یابد و به حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب در هفته جاری یا اواخر هفته برسد.

معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران این مقدار مصرف را بسیار بالا خواند و افزود: لازم است هم‌وطنان مدیریت مصرف را در این زمینه انجام دهند تا بتوانیم هم گاز را به اقصی نقاط کشور و نقاط سردسیر در بخش خانگی برسانیم و هم بتوانیم بخش بیشتری را به واحدها صنعتی و نیروگاهی اختصاص دهیم.

کاظمی تصریح کرد: این صرفه‌جویی با اقدام‌های ساده‌ای مانند پوشیدن لباس مناسب فصل سرد، تنظیم دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، استفاده از وسایل گازسوز با بازده بالاتر، محدود کردن فضاهای گرمایشی و خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی زمانی که در اماکن اداری و تجاری حضور نداریم، امکان‌پذیر است که می‌تواند به این مدیریت مصرف کمک شایانی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    به ولله فهمیدیم میخواین گرون کنین باشه گرونش کنین