کد مطلب: ۱۵۸۰۴۸

معاملات بورس تهران همراه با ورود شرکت جدید محصولات فلزی

معاملات بورس تهران همراه با ورود شرکت جدید محصولات فلزی

امروز بورس تهران شاهد ورود شرکت جدیدی در گروه ساخت محصولات فلزی بود. در این روز شاخص کل با ۱۰۰ واحد رشد مواجه شد ، اما شاخص کل هم وزن روند کاهشی را ادامه داد.

امروز سه شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۰ واحد رشد کرد و به رقم ۸۳ هزار و ۴۶۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۶ واحد کاهش تا رقم ۱۷ هزار و ۵۴۰ واحدی پایین رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص آزاد شناور نیز پس از ۷۵ واحد رشد به رقم ۹۱ هزار و ۱۶۸ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب با ۴۸ و ۳۳۸ واحد رشد مواجه شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب با ۵۳، ۲۸ و ۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل نماد گروه پاکشو، بانک ملت و حفاری شمال نیز به ترتیب با ۱۵، ۸ و ۷ واحد سعی کردند نگذارند شاخص کل روند افزایشی خود را ادامه دهند.

امروز تعداد ۸۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت تولیدی چودن‌سازان به عنوان ۵۱۲ شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران در بخش ساخت محصولات فلزی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد چدن به شیوه‌ ثبت سفارش عرضه شد. کف قیمتی که برای این سهم در نظر گرفته بودند ۱۷۷ تومان و سه ریال و سقف قیمت ۱۹۵ تومان بود که در نهایت در سقف قیمتی یعنی ۱۹۵ تومان کشف قیمت شد.

امروز در گروه فلزات اساسی ۳۷ میلیون سهم به ارزش هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت. در این گروه اکثریت نمادها با حدود یک درصد افزایش یا کاهش پایانی همراه بودند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز ۵۲ میلیون سهم به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان معامله شد، اما در این گروه تعداد زیادی از سهم‌ها روند قیمت نزولی را شاهد بودند.

در گروه خودرو شاهد روند متفاوتی نسبت به روزهای گذشته در این هفته بودیم قالب سهم‌ها در این گروه حدود یک درصد در قیمت پایانی رشد کردند. همچنین در گروه قند و شکر مخالف دو روز گذشته قیمت سهام بیشتر شرکت‌ها روند نزولی را طی کرد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۲۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات ۵۰۸ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز به رقم ۱۷۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۶۹ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۶۴ هزار و ۸۵۰ نوبت دادوستد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.