کد مطلب: ۵۸۴۴۶۴

معرفی ۴ نهال گردو و بادام پرفروش در مناطق سردسیر تا گرمسیر

معرفی ۴ نهال گردو و بادام پرفروش در مناطق سردسیر تا گرمسیر

برای مناطق معتدل تا سردسیر نهال گردو ازجمله نهال‌های محبوب و پرفروشی است که در اکثر مناطق ایران امکان کاشت آن فراهم است و این فرصتی است که اکثر مردم ایران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

این روزها فرصت مناسبی برای شروع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و کم ریسک است. هرساله با شروع فصل پاییز سرمایه‌گذاری بر روی کاشت و پرورش نهال شروع می‌شود و بازار خرید نهال داغ می‌شود. اما کدام نهال‌ها برای شروع سرمایه‌گذاری بهتر هستند؟

به نقل از "نهالستان ارغوان نهال"؛ در اکثر مناطق ایران امکان کاشت و پرورش نهال وجود دارد و فقط لازم است که آگاهی کامل دررابطه با نهال مناسب منطقه داشته باشید. نهال گردو و نهال بادام، دو نهالی هستند که باردهی بالا و سود خوبی دارند. اما کدام نهال برای شروع سرمایه‌گذاری مناسب است؟

خرید نهال گردو

برای مناطق معتدل تا سردسیر نهال گردو ازجمله نهال‌های محبوب و پرفروشی است که در اکثر مناطق ایران امکان کاشت آن فراهم است و این فرصتی است که اکثر مردم ایران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. نهال گردو به علت تقاضای بالا، پرثمر بودن نهال گردو، بازدهی بالا، ارزش تجاری مغز گردو و… باعث شده تا هرساله خریداران بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه دو نمونه از نهال‌های گردو برتر را بررسی می‌کنیم.

ارزش سود احداث باغ گردو اگر به‌درستی انجام شود و مراقبت‌های لازم از آن انجام شود، بسیار زیاد است. نهالستان‌های برتر مانند نهالستان ارغوان نهال آموزش‌های لازم برای احداث باغ گردو و مراقبت‌های پس از آن را در اختیار خریداران قرار می‌دهند تا به سود حداکثری برسند.

به طورکلی برای اینکه درختان گردو بتوانند انرژی موردنیاز خود را برای رشد و نمو برقرار کنند، لازم است در چاله‌هایی که نهال گردو در آن کاشته می‌شود انواع کودهای شیمیایی ریخته شود.

نهال گردو تنوع زیادی دارد و به همین دلیل است که در هر منطقه‌ای می‌توان نوعی از آن را پرورش داد. از میان انواع نهال گردو، دو نهال گردوکانادایی و فرنور برای مناطق سردسیر مناسب هستند که در ادامه به بررسی مشخصات آن‌ها می‌پردازیم.

نهال گردو کانادایی ارغوان؛ پربار و زود بازده

نهال گردو کانادایی در ارتفاعات ۰ تا ۲۵۰۰ متری کاشته می‌شود و باردهی بالایی دارد. نهال گردو کانادایی ارغوان از سال اول باردهی دارد و در سال سوم به باردهی اقتصادی می‌رسد. این رقم نهال گردو خود گرده افشان است و نیازی به گرده افشان ندارد.

با رسیدگی منظم از این نهال گردو بیش از ۱۰ تن محصول می توانید برداشت کنید؛ به همین دلیل است که می‌گوییم نهال گردو نسبت به بقیه ارقام نهال زودبازده است البته اگر رقم مناسب را انتخاب کنید.

نهال گردو فرنور؛ نهال گردو سردسیری

نهال گردو فرنور در ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری کاشته می‌شود و به همین دلیل یکی از نهال‌های محبوب برای مناطق سردسیر است. نها گردو فرنور از سال اول باردهی خود را شروع می‌کند و در سال سوم به حداکثر باردهی خود می‌رسد.

این نهال گردو به گرده افشان نیاز دارد و لازم است تا در هنگام خرید نهال، نهال‌های گرده افشان مناسب را خریداری کنید. نهال گرده افشان مناسب برای این رقم، نهال گردو روند و فرانکت است.

نهال گردو فرنور دیر گل است و به همین دلیل از سرمای بهاره در امان است و توانسته مشکل بزرگ کشاورزان را برطرف کند.

خرید نهال بادام مناسب برای مناطق گرمسیری

نهال بادام در مناطق گرمسیر و کم آب مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و به‌خوبی رشد می‌کند. قیمت خرید نهال بادام با توجه به میزان سوددهی در مناطق گرمسیر بسیار مناسب است. به‌هرحال با تغییرات آب و هوایی، در مناطق گرمسیرهم شاهد سرمای بهاره هستیم و نهال‌ها از سرمای بهاره در امان نیستند. به همین جهت ۲ نمونه نهال بادام دیر گل را در ادامه معرفی می‌کنیم.

2wedf

نهال بادام دیر گل آذر

نهال بادام آذر در ایران بسیار محبوب و پربار است. این نهال، دیر گل است و در مناطق گرمسیر و حتی سردسیر امکان کاشت آن فراهم است. هرچند درخت بادام بیشتر آب‌وهوای گرمسیر را می‌پسندد. مغز بادام آذر چرب و لذیذ است و درصد مغز آن ۴۲ درصد برآورد شده است. بادام آذر پوست نیمه کاغذی دارد و مصرف آن بسیار راحت است؛ و درخت بالغ آن سالانه ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم باردهی دارد.

نهال بادام تونو سنگی

نهال بادام تونو سنگی اصالتاً ایتالیایی است. این نهال بادام خودگرده‌افشان است و به این معناست که نیاز به نهال گرده‌افشان ندارد. پوست بادام تونو سفت و محکم است و به همین دلیل جزو بادام‌های سنگی قرار می‌گیرد.

نهال بادام تونو عملکرد بسیار بالایی دارد، به‌طوری‌که میزان باردهی رقم بادام تونو بین ۵۰ الی ۷۰ کیلو با پوست چوبی بوده و از همه مهمتر لازم است بدانید که این نهال بادام از سال دوم و سوم شروع به باردهی می‌کند و از سال پنجم به باردهی اقتصادی می‌رسد.

کشاورزان و باغداران محترم برای اینکه بهترین عملکرد و برداشت محصول را داشته باشند باید اقدام به خرید نهال‌هایی کنند که دارای شناسنامه هستند و زیر نظر متخصصین تولید و آماده‌ی عرضه ‌شده‌اند.

در نهایت؛ نهال گردو بخریم یا نهال بادام؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که اگر در مناطق معتدل تا سردسیر هستید، نهال گردو باردهی بیشتری نسبت به نهال بادام دارد. در مناطق کم آب و گرمسیر نهال بادام بازدهی بهتری دارد زیرا نهال گردو به آبیاری منظم نیاز دارد.

خرید نهال را از نهالستان‌های معتبر انجام دهید

شما می‌توانید انواع نهال گردو، بادام و دیگر نهال‌ها را از نهالستان ارغوان نهال خریداری نمایید. تمامی ارقام نهال زیر نظر جهاد کشاورزی همراه با ضمانت بازگشت نهال تولید و عرضه می‌شوند. این نهالستان، با بیش از ۳۰ سال تجربه موفق، انواع نهال را به سراسر کشور و کشورهای همسایه ارسال می‌کند.

در سایت نهالستان ارغوان نهال، امکان خرید اینترنتی وجود دارد. تنوع بالای انواع ارقام نهال و قیمت مناسب انواع نهال، تجربه خرید شیرینی را برای خریداران فراهم می‌کند.

برای دریافت مشاوره‌ی رایگان جهت احداث باغ، استعلام قیمت نهال و یا روند ثبت و ارسال سفارش، با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

منبع: www.nahalarghavan.com

شماره تماس:۰۹۱۴۱۸۳۶۵۳۵

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.