کد مطلب: ۲۹۱۴۰۷

ممنوعیت صادرات، بازارهای چای کشور را به باد می‌دهد

ممنوعیت صادرات، بازارهای چای کشور را به باد می‌دهد

در خصوص ممنوعیت صادراتی 6 قلم کالا که چای فله و بسته‌بندی نیز جزو آن بود، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان چای کشور به‌دنبال رفع این ممنوعیت هستند.

طی نامه محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به گمرک صادرات پنج قلم کالا از ابتدای شهریورماه در جهت تنظیم بازار داخلی ممنوع شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، گمرک ایران نیز طی بخش‌نامه‌ای، ممنوعیت صادرات این پنج قلم کالا از جمله چای فله و بسته بندی را به گمرکات اجرایی اعلام کرده است. با گذشت چند روز از ابلاغ این بخشنامه، بازرگانان می‌گویند که بازارهای خارج از کشور چای با این بخشنامه از دست خواهد رفت.

حمیدرضا موثقی رئیس اتحادیه بازرگانان و توزیع‌کنندگان چای کشور؛ در خصوص ممنوعیت صادراتی 6 قلم کالا که چای فله و بسته‌بندی نیز جزو آن بود، گفت: وزارت جهادکشاورزی و سازمان چای کشور به دنبال رفع این ممنوعیت هستند.

او با اشاره به ارسال نامه وزیر جهاد کشاورزی به شریعتمداری، افزود: در مساله ممنوعیت صادرات چای فله و بسته‌بندی کارشناسی تخصصی صورت نگرفته بود و در صورت صحبت‌های کارشناسی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، امید می‌رود شاهد بازنگری در این ممنوعیت صادراتی باشیم چرا که با این ممنوعیت بازارهای صادراتی چای را از دست خواهیم داد.

رئیس اتحادیه بازرگانان و توزیع کنندگان چای کشور با بیان اینکه میزان صادرات چای به صورت دقیق مشخص نیست، افزود: سازمان چای میزان صادرات این محصول رادر حدود 12 تا 14 هزار تن اعلام کرده که البته صادرات به صورت غیرقانونی در مرزها و به صورت کولبری را نیز باید به آن افزود.

او با تاکید بر اینکه در صورت مرتفع نشدن این موضوع بازارهای چای ایران از بین می‌رود، افزود: چای ایران تاکنون به کشورهای عراق، ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر شده است.

منبع: ایانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.