کد مطلب: ۶۲۱۳۲۷

لایو درباره مهارت سرمایه‌گذاری / چگونه از سرمایه خود مراقبت کنیم؟

لایو درباره مهارت سرمایه‌گذاری / چگونه از سرمایه خود مراقبت کنیم؟

سردبیر تجارت‌نیوز به همراه یک کارشناس بازارهای مالی در یک مصاحبه زنده قرار است به این سوال پاسخ دهند که چگونه می‌توان از سرمایه‌های خود مراقبت کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تنها طی پنج ماه فعالیت دولت ابراهیم رئیسی و در دوره وزارت احسان خاندوزی شاخص هم وزن بورس بیش از ۳۲ درصد افت داشته است. در واقع طی این پنج ماه ارزش دارایی بخشی از سهامداران به یک سوم رسیده است. این اتفاق تنها در بورس و تنها مربوط به مقطع زمانی فعلی نیست. امنیت سرمایه‌گذاری در ایران در کمتر دوره‌ای وضعیت نگران‌کننده نداشته و معمولا به دلایل مختلف مورد تهدید بوده است.

اما چگونه می‌توان سرمایه‌های خود را به باد نداد و از سرمایه‌های خود مراقبت کرد؟

ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز به همراه محمد مهدی سماواتی، کارشناس بازارهای مالی در یک مصاحبه زنده قرار است به سوالات امیر واقفی، سردبیر رسانه بی‌تیتر پاسخ دهند که چگونه مردم می‌توانند از سرمایه‌های خود مراقبت کنند؟

این لایو را در اینجا و از ساعت ۱۹ تا ۲۰ روز چهارشنبه، ششم بهمن ماه امسال می‌توانید مشاهده کنید.

1 39

این لایو با موضوع امنیت سرمایه‌گذاری قرار است برگزار شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من می خواهم بدانم سهم عدلتی که پاسال به فروش گذاشته ام حالا یک سال است خبر ندارم بدون خبر ازما می توانند بفروشن

    • ناشناس

      مال مردم چاپیدن بردن خوردن یه ابم روش.همه تو باتلاق بورس گیر انداختن هرچه دست وپا بزنی میری ته

  • فتح الله موس نسب

    من لغو فروش سهام عدالت کنم

    • ناشناس

      موس نسب یعنی چی؟چون موس چند تا معنی داره

  • ناشناس

    بورس آموزش می خواهد، کسی که بدون آموزش وارد چنین بازار ریسک پذیری شود مثل کشتی گیر آماتور می ماند که وارد میدان کشتی می شود یا ضربه فنی می شود یا با یک بارانداز و دو فتیله پیچ ۱۰ بر صفر اوت می شود.
    کسانی که می گویند آموزش لازم نیست و تکنیکال و حرفه ای جواب نمی دهد، همان تکنیکال های بازار هستند که منتظر ورود آماتور ها هستند تا با یک زیر دو خم طرف را ضربه فنی کنند.
    سود فقط با آموزش آن هم توسط اقتصاددانان برجسته بورسی میسر است، حالا بیا دیس لایک کن فردا نتیجه اش را می بینی.

  • ناشناس

    از کجا به کجا رسیدیم,پول یک دندون پزشکی ام نداریم.
    بایدم به ریشمون بخندن

  • عباس

    خاندوزی الگوی مدیری که درروزروشن جلوی چشم سرمایه گذار،سرمایه ملت رو بالاکشید

  • ناشناس

    به نظر می رسه واکسن برکت داره تاییدیه جهانی می گیره ، اثر بخشی اونم که از بقیه واکسن ها بیشتر بوده . سوال من اینه چرا شفاف سازی نمی کنن ؟

  • ناشناس

    برنامه دولت شده این که سه شنبه ها شب یا صبح چهارشنبه یه خبری برای حمایت بورس اعلام می کنه تا چهارشنبه سبز بشه ، دوباره از شنبه بعد منفی ها شروع میشه . شما بازدهی هفتگی شاخص هم وزن یا حتی شاخص کل ( علیرغم دست کاری هایی که میشه ) رو در نظر بگیرید که چندین هفته اس که منفیه . مثبت هرچند اندک چهارشنبه ها به علت تعطیلات آخر هفته از نظر روانی بسیار موثره و دولت کاملا به این مهم اشراف داره .

  • ناشناس

    دوستان گول مثبت این چند روزه رو نخورید . همون طور که دیدید اگر دولت بخواد بورسو مثبت کنه یه روزه میتونه این کارو انجام بده ، پس مطمئن باشید پشت پرده ریزش ها هم خود دولته . حالا چرا میخواد چند روزی بورس مثبت باشه ؟ برنامه چند عرضه اولیه گرون مثل سیتا ، بگیلان ، وسپهر و … و همین طور یکی دوتا ETF مثل پالایش رو داره . لطفا مراقب باشید و با چند روز مثبت گرفتار یه سهم آشغال مثل پالایش که بعد از 18 ماه هنوز 30 درصد زیر قیمت عرضه معامله میشه نشید .

    • ناشناس

      با عرضه اولیه مردم رو میکشونن به بورس سپس مردم به طمع سود کردن مثل عرضه اولیه وارد سهمای دیگه میشن و اونجاست که در دام دولت گرفتار میشن
      در واقع عرضه اولیه یک آبنبات برای کشوندن مردم به تله بورس است

  • ناشناس

    هنوز فقط خودی هایشان با کد حقیقی دارن سهام بزرگ را زودتر میفروشن و فرار میکنند بعدش تازه نوبت حقوقی ها است که سهام بزرگ دولتی را به مردم بفروشن تا کسری بودجه را جبران کنند . اما اولش دارن دونه میپاشن که یک عده بی تجربه را گول بزنند همین شستا هم بعد از بازگشایی دوبار ۳۰ درصد منفی میخوره یعنی ۶۰ درصد منفی میشه قیمتش به ۴۵ تومان میرسه چون بشدت فروشنده داره !!!

  • سهام دار بورس

    سلام دوستان سهامدار شرکتهای بورسی . در رابطه با سود نقدی شرکتهای بورسی مطلبی را عرض می کنم از شما خواهش دارم یا بنده را توجیه فنی بفرمایید یا اینکه به طریق مختلف صدای اعتراض خودرا به گوش رئیس سازمان بورس یا وزیر اقتصاد برسانید
    چرا بعد از مجمع سالانه شرکتها وتقسیم سود نقدی در اولین روز بازگشایی نماد شرکت درتابلوی بورس به میزان سود نقدی توزیع شده هر سهم از قیمت سهم آن شرکت کسر می شود . به نظر بنده این دستور العمل سازمان بورس هیچگونه توجیه منطقی ندارد زیرا سودنقدی دریافتی که یک سال به امید آن نشسته ایم ، با کاهش قیمت سهم ودرنتیجه کاهش ارزش سرمایه به همان میزان سود نقدی چه معنایی دارد ؟