کد مطلب: ۵۰۷۶۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج خوب است یا بد؟ / موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟

وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج خوب است یا بد؟ / موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟

از زمان اعلام احتمال دوبرابر شدن وام ازدواج در مجلس مواضع مختلفی در برابر این تصمیم شکل گرفته است. برخی معتقدند با توجه به شرایط تورمی لازم است که مبلغ وام افزایش پیدا کند درحالی که بعضی دیگر افزایش مبلغ وام را مساوی با افزایش سخت‌گیری شبکه بانکی و طولانی شدن صف دریافت می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت در بودجه پیشنهاد داده بود مبلغ وام ازدواج ثابت بماند اما کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گرفته آن را دو برابر کند. اگر در نهایت وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومان شود اقساط آن بیش از دو میلیون تومان شده و بازپرداختش حدود ۱۰ سال طول می‌کشد.

از زمان اعلام این احتمال در مجلس، مواضع مختلفی در برابر آن شکل گرفت. برخی معتقدند با توجه به شرایط تورمی لازم است که مبلغ وام افزایش پیدا کند درحالی که بعضی دیگر افزایش مبلغ این وام را مساوی با افزایش سخت‌گیری شبکه بانکی و طولانی شدن صف دریافت می‌دانند و نسبت به پرداخت مبلغ اقساط آن، با توجه به حداقل دستمزدها، ابراز نگرانی می‌کنند.

ظاهرا تا زمانی که تصمیم نهایی در این باره اخذ و اعلام نشده کشمکش این گروه‌ها هم ادامه دارد. در ادامه برخی نظرات در این باره را می‌خوانید:

«والا با این گرونی با ۵۰ میلیون نمیشه یه یخچال خرید. وام رو صدتومن کنین که پول یه رهن خونه جور شه»

« اگه وام ۲۰۰ ملیون بشه ولی ضامن دونفر بخواد خیلی خوب میشه بریم سر خونه زندگیمون»

« تصویب شدن این تصمیم که وام ازدواج ۱۰۰ میلیون بشه یک تصمیم بسیار خوب وکمک کننده به قشرجوانه که تازه می‌خواهند استارت زندگیشونو بزنن ولی اگر امکانش باشد که تا حدامکان مبلغ قسط ماهانه پایین‌تر باشد شرایط ایده‌آل‌تر می‌شود»

« برای ماها که حقوقمون زیر ۲میلیونه نمیدونم چجوری خرج زندگی بدیم همشو باید قسط وام بدیم. یکم به فکر جوونا که حقوقشون اینقدر کمه باشید»

« اونوقت اگه قسط وام بشه دوملیون، جوونایی که حقوقشون ۲ میلیونه باید برن بمیرن از گشنگی که پول هیچی براشون نمیمونه من نمیدونم این چه مملکتیه»

« من الان ۲ ماهه منتظر وام هستم هنوز خبری نشده بانک‌ها اعتبار ندارن. اینا ۵۰ میلیون رو نمیتونن بدن چه برسه ۱۰۰ میلیون»

« به قول اقای روحانی ده سال ماهی دومیلیون باید پرداخت کنی میشه دویست وچهل میلیون. این کمک به جون ها برای ازدواجه یا کمک به بانک‌ها برای گرفتن سود و دو برابر کردن پول بانک‌ها؟ با یه حساب سرانگشتی با اون پول فقط میشه اپارتمان اجاره کرد با ماهی دو میلیون بقیشم خدا بداد جوون‌ها برسه. این مبلغ وام رو باید ده سال پیش می‌دادین دست جوونا رو میگرفتید نه که الان صدتومن میدین»

« بانکی که باید تسهیلات جهت رشد اقتصادی بده تا مردم تعادل در قیمت‌ها را حس کنن چرا باید وام ۴ درصدی بده که با بدبختی از مردم بگیره بعد خودش ۲۰ درصد سود بده؟ بعد هم برای جبران تراز منفی بانک‌ها یکسره نقدینگی ایجادکنن که موجب تورم میشه. نتیجه اینکه زیاد کردن این وام گول زدن مردمه. این یعنی تورم. هیچ کشوری وام ازدواج نداره چون امنیت و رفاه اقتصادی داره»

« الان نزدیک به یکساله خواستم ثبت نام کنم سایت بانک‌ها با بدبختی باز شدن بعد هر بانکی هم مراجعه می‌کنیم میگن بودجه نداریم، اعتبار نداریم یا سر ضامن‌ها خیلی گیر میدن. حالا هم نزدیک یکساله موفق به گرفتن وام نشدم خدا به داد وام ۱۰۰ میلیونی برسه»

« من تازگی هفت خوان رستم رو رد کردم و بعد از عوض کردن ۴تا بانک که تمامشون سنگ ضامن رو می‌انداختند و بعد از یکسال وسه ماه از تاریخ عقد تونستم وامم رو بگیرم. اما وا مصیبتا به وام صد میلیونی…فکر کنم این بار خود ضامنا رو باید تا پایان اقساط وتسویه وام گروی بانک بزاریم»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انقدر گرونیه که با این پولا نمیشه کاری کرد جونا همه بدبخت شدن دولت یه فکر درست وحسابی کنه با این هزینه مسکن وازدواج لوازم خونه چیکارمیشه کرد

  • ناشناس

    با این مبلغ نمیشه حتی خونه رهن کنیم

  • ناشناس

    کمه

  • ناشناس

    حداقل باید ۵۰۰ میلیون تومن باشه تا امیدی به زندگی باشه البته نصفش بلاعوض باشه

  • ناشناس

    ما که تونستیم برای لبنان و ونزوئلا خونه بسازیم حالا اونا بیان برای ما خونه بسازن

  • سعید

    بانکها سخت نگیرن اما خیلی خوبه اگه واقعا ۱۰۰باشه

  • ناشناس

    خوبه

  • ناشناس

    وام صدتومانی خوب

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید . چرا برای سنین ۲۵ .۱۰۰ تومن وام ازدواج تعلق نمیگیره . لطفان پیگیری کنید ممنون

  • S

    وام ازدواج بایدنفری 200تومن باشه هم وسایل کالاخیلی گرونه،هم حیاط والا،بایدنفری 200تومن بدن،حداقلش ماهی2میلیون قسط پرداخت میکنیم اونم مشکلی نیست فقط وام ازدواج روبیشترکنن تابریم سرزندگیمون