کد مطلب: ۳۳۱۶۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۲۵ هزار خودرو در انبار ایران‌خودرو

25 هزار خودرو در انبار ایران‌خودرو

ایران‌خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 282 هزار و 406 دستگاه خودرو تولید کرده که از این میزان 257 هزار و 378 عدد از آن را به فروش رسانده و بیش از 25 هزار دستگاه دیگر هنوز در انبار و در انتظار فروش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش‌های‌ منتشره بر روی سایت کدال، آخرین گزارش گروه خودروسازی ایران‌خودرو در پایان آبان‌ماه سال جاری نشان می‌دهد بیش از 25 هزار دستگاه از خودروهای این خودروساز بزرگ هنوز در انبار است.

آخرین صورت مالی ایران‌خودرو نشان می‌دهد این صنعت از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 282 هزار و 406 دستگاه خودرو تولید کرده که از این میزان 257 هزار و 378 عدد از آن را به فروش رسانده و بیش از 25 هزار دستگاه دیگر در انتظار فروش است.

طی دوره مذکور فروش خودروهای گروه سمند، ال 90، وانت آریسان و پژو 2008 بیش از تولید آن‌ها بوده است.

به طور مثال میزان فروش سمند در هشت‌ماهه نخست امسال بیشتر از تولید آن بوده، به طوری که این میزان مازاد فروش حتی از موجودی باقی‌مانده سمند‌های تولیدشده در سال‌های 1395 و 1396 نیز بیشتر است. با استناد به این آمار به نظر می‌رسد در انبارهای ایران‌خودرو هنوز سمندهای ساخت قدیم (تولید قبل از سال 1395) وجود دارد و از این طریق پاسخگوی تقاضای مشتریان است.

خودروهای موجود در انبار ایران‌خودرو

میزان تولید و فروش گروه خودروسازی ایران‌خودرو.

همچنین گروه ایران‌خودرو تا پایان آبان‌ماه سال جاری بیش از 175 هزار دستگاه انواع پژو تولید کرده که از این میزان بیش از 18 هزار دستگاه به فروش نرفته است.

ایران‌خودرو در هشت‌ماهه نخست سال جاری 175 هزار و 762 دستگاه انواع پژو تولید کرده که 157 هزار و 141 دستگاه از آن به فروش رسیده است. با این حساب به نظر می‌رسد علاوه بر خودروهای باقی‌مانده از دوره گذشته بیش از 18 هزار دستگاه پژو در حال حاضر در انبار‌های ایران‌خودرو در انتظار فروش است.

همچنین با توجه به آمارهای موجود، گروه ایران‌خودرو تا پایان آبان‌ماه سال جاری با مازاد خودروهای سوزوکی، رانا، دنا، هایما و دانگ فانگ همراه بوده و به نظر می‌رسد قسمتی از این خودروهای تولیدشده هنوز در پارکینگ کارخانه‌های ایران‌خودرو است.

طبق گزارش اعلام‌شده ایران‌خودرو به کدال، در آبان‌ماه سال جاری قیمت فروش هر دستگاه گروه پژو 31 میلیون و 962 هزار تومان، گروه سمند 28 میلیون تومان، سوزوکی 142 هزار و 658 هزار تومان، دنا 42 میلیون و 446 هزار تومان و پژو 2008 حدود 100 میلیون تومان بوده است.

خودروهای موجود در انبار ایران‌خودرو

میزان تولید و فروش ایران‌خودرو در آبان ماه سال 1397.

بیشترین فروش ایران‌خودرو در آبان‌ماه سال جاری مربوط به گروه پژو بوده، به‌طوری که یک‌ماهه 17 هزار و 101 دستگاه از انواع پژو به فروش رسیده است.

گروه ایران‌خودرو طی دوره یک‌ماهه آبان‌ماه امسال حدود 22 هزار دستگاه خودرو تولید کرده که در برخی گروه‌ها از جمله دنا، ال 90 و پژو 2008 میزان فروش کمتر از تولید است. در بخش توضیحات گزارش ایران‌خودرو عنوان شده تفاوت توليد و فروش، مربوط به توليد دو هفته آخر آبان‌ماه است که طبق قراردادهای منعقده از ابتدای آذرماه تحويل مشتريان می‌شود؛ باید دید آیا ایران‌خودرو این خودروهای باقی‌مانده را به مشتریان خود تحویل می‌دهد یا نه؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    25 هزار خودرو در انباری ایران‌خودرو؟!خب وقتی این همه خودرو در انباری ایران‌خودرو موجوده، خب بدن به خلق‌الله که ثبت نام کردن واسه این خودروها.

  • علی رمضانی

    احتکار خودرو تو این مملکت بیداد میکنه خانوم بیداد