خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۴۱۰۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۸۲ میلیون ماسک در انبارها موجود است

۸۲ میلیون ماسک در انبارها موجود است

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از رشد بیش از ۸۰ درصدی صادرات در فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته و ذخیره سازی بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا رزم‌حسینی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) با اشاره به خودکفایی و صادرات اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا، گفت: بیش از ۸۲ میلیون عدد ماسک در انبارها موجود است، در حوزه دستگاه‌های ونتیلاتور صادرات‌محور شدیم و کارخانه‌های شوینده‌ دو یا سه شیفت کار می‌کنند.

وی همچنین از تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی از طریق این طرح توسط شرکت‌های برتر (طرح تام) خبر داد و اظهار کرد: برآورد ما این است که رقم قابل توجهی از طریق این طرح به صورت پولی (مالی) و اعتباری به بخش تولید تزریق شود. واحدهای راکد، نیمه تعطیل و ظرفیت‌های خالی را نیز به صورت هدفمند در راستای این طرح تامین مالی خواهیم کرد.

این مقام مسوول خلق پول از مسیر تولیدکنندگان و شرکت های برتر را ضروری دانست و تصریح کرد: در این راستا سال گذشته ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند شناسایی شده است که تفاهم‌نامه‌هایی را با آنها امضا کرده و این طرح نیز امسال تداوم دارد.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.