کد مطلب: ۵۲۴۷۱۶

آمریکا امکان اعمال تحریم‌ها پس از توافق ایران و چین را بررسی می‌کند

آمریکا امکان اعمال تحریم‌ها پس از توافق ایران و چین را بررسی می‌کند

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن به ارزیابی توافق چین و ایران خواهد پرداخت تا امکان اعمال تحریم‌هایی جدید را بررسی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در اظهاراتی در پاسخ به سوالی در خصوص توافق جدید ایران و چین اعلام کرد که واشنگتن " حتما این مسئله را بررسی کرده و اطمینان حاصل می‌کند که هرگونه تحریمی که لازم باشد، اعمال شوند".

وی همچنین اعلام کرد که در این برهه زمانی "هیچ توافق خاصی را در این زمینه بررسی نکرده‌ایم".

وزیران امور خارجه ایران و چین بعدازظهر شنبه هفتم فروردین ماه بعد از دیدار و رایزنی با یکدیگر، سند جامع همکاری های ۲۵ ساله بین دو کشور را در تهران امضاء کردند.

مقامات دو کشور از این سند به عنوان یک سند بالادستی برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور یاد می کنند.

متن گزاره‌برگ در خصوص "برنامه همکاری جامع ایران و چین" منتشر و در آن تاکید شد که در سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین مدیریت، اداره و یا بهره‌برداری از هیچ منطقه و یا حوزه‌ای واگذار نشده است.

در این گزاره‌برگ آمده است که "این سند به منظور عملیاتی کردن بند ششم بیانیه روسای جمهور دو کشور با هدف ارتقای عملی روابط در سطح مشارکت جامع راهبردی (منتشر شده در بهمن ماه ۱۳۹۴) و به منظور فراهم ساختن بستری مناسب برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها تدوین گردیده است" و "سند حاضر یک برنامه جامع در بازه زمانی بلندمدت (۲۵ ساله) رویکردی مبتنی بر احترام متقابل و منافع برد- برد در زمینه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مدنظر قرار داده است".

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.