کد مطلب: ۵۵۸۱۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اموال نامشروع مسئولان چه می‌شود کرد؟ + اینفوگرافیک

با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اموال نامشروع مسئولان چه می‌شود کرد؟ + اینفوگرافیک

نماینده نجف‌آباد چندی پیش اعلام کرده بود که اموال نامشروع مسئولان حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده و این مبلغ باید به خزانه برگردد. اما اگر این پول به خزانه برگردد با این پول چه می‌توان کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از نمایندگان مجلس گفته که درآمد نامشروع مسئولان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که باید به خزانه برگردد. این ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برابر با پرداخت ۴٫۵ سال یارانه نقدی یعنی ۵۴ ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی برای ۷۸ میلیون نفر است.

همچنین با این پول دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌توانند وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی بگیرند یا برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی را به ۱۸ میلیون نفر از جمعیت کشور اعطا کرد. این پول معادل ایجاد نیم میلیون شغل است که موجب کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

اموال نامشروع 5 01 scaled

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    1. اظهار نظر کننده از جمله نماینده مجلس باید اموال خودش را اعلام کند
    2. روش محاسبه و منبع و مرجع اطلاعات را اعلام کنند
    2.ایشان چه جوری حساب کردند ، 10000 قطعه زمین یا ویلای 20میلیارد تومانی نا مشروع می شود 200 هزار میلیارد تومان. هم جمع مسئولان هم ابواب جمعی شان و هم املاک وحسابها و دارایی ها و هم مبالغ خیلی بیشتر از این به نظر می رسد.
    4. یک روش محاسبه می تواند مجموع پولها و اعتبارات گم شده طی سالها باشد ، مجموع تجارت قاچاق، مجموع تجارت سیاه، خرید و فروش املاک در کشورهای اطراف، … همگی با درصد قابل توجهی رفته است در شمار املاک نامشروع مسئولان یا وابستگان و منسوبین و منصوبین.
    5. م یک تحصیلکرده دانشگاه دولتی هستم از طریق کنکور سراسری و بهترین دانشگاههای ایران فوق لیسانس دارم ، در یک شرکت تولیدی 22 یسال سابقه کار دارم، پس اندازم به اندازه یک اپارتمان معمولی ارزان هم نبوده است. یک ماشین و یک باغچه روستایی بدون سند. دو اپارتمان باقیمانده از ماترک پدر بزرگ و پدر که هردو کارمندان شریف دولتهای قبل بوده اند.

  • ناشناس

    به نظر من بدین به افرادی که خیلی کار میکنن اما کسی قدر زحمات شون رو نمی دونه مثل حلال احمر یا سازمان بهداشت و…

  • ناشناس

    200هزارملیارددلارهستش نه میلیارتومان
    چقدربی انصافیدشما؟☹

  • Kia

    سلام
    مردم درکشون بالا ببرن بچه ها در خارج منتظرم
    دلار بابای بیچاره چه کار کنه سرماه که هی تند تند میاد
    با یک میلیون دو میلیون دلار که نمیشه تو خارج زندگی
    شاهانه داشت

  • ناشناس

    فقط فکر کنین با این مقدار پول چند تا پراید،چند تا موتور گازی.چند تا ساندویچ فلافل با سس کچاپ اضافه و چقدر اسکلت مرغ میشه خرید!!! هر چی هست پول زیادیه.

  • ایرانی مسلمان

    اموال نا مشروع پیش کارگران نیست اگر واقعا راست میگویید که اموال نامشروع رابه خزانه دولت برمیگردانید ازاول دولت ها وزیران ونمایندگان مجلس سازمانها وصندوق های بیمه ای که مربوط به کارگران وبازنشستگان هست وتمانی نمایندگان مجلس بر اثر رانت بازی که اموال جمع اوری کردن همگی باین ملت مسلمان تعلق دارد که انشاالا پس گرفته وبه خزانه واریز میشود

  • رضا

    فقط ادعای مسلمانی داریم به قرآن قسم کشوری مانند فنلاند و سوئد از ایران مسلمان تر هست و انقدر شفافیت مالی داره که قوانین آن به هیچکس اجازه دست اندازی به اموال عمومی رو نمیده

  • حسام

    این مقدار پول که فقط هزینه ویلاهاشون میشه.به حساب تورم و دلار امروزی نزدیک به ۳۰هزار میلیارد تومانی برای خاوریه

  • امین دهقان

    من درست یا غلط بودن این مسله رو نمیدونم ولی بخدا حتی بلد نیستم چطوراین رقم نوشته میشه…مآ هزارتومن هزارتومن پول جم کردین توقرعه کشی یکسالونیم ی ماشین بخریم و ۱۶ دفع درنمیایم و پولمون هر روز کم ارزشترمیشه_بعدچه خبرهایی میشنویم،امیدب خداانشااله آقای ریسی پیگیری میکنه…

  • ناشناس

    زیر بار زندگی داریم له میشیم حسرت ارامش گربه های تو کوچه رو میخورم خدا لعنتتون کنه