کد مطلب: ۲۰۸۸۸۰

میزان گردش مالی مسکن در ۹ ماهه امسال

میزان گردش مالی مسکن در 9 ماهه امسال

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که گردش مالی بخش مسکن در ۹ ماهه امسال ۵۶۰۵ هزار میلیارد تومان و میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت در پاییز امسال ۴ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان بود.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که گردش مالی بخش مسکن در ۹ ماهه امسال ۵۶۰۵ هزار میلیارد تومان و میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت در پاییز امسال ۴ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اداره کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گزارش وضعیت بازار مسکن در پاییز امسال را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش در پاییز سال جاری (۹۶) ۴۷ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی معامله شد که نسبت به تابستان امسال ۳.۵ درصد کاهش داشته است اما نسبت به پاییز سال قبل (۹۵) ۳۵.۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بیشترین تعداد معامله در تهران در پاییز امسال در منطقه ۵ پایتخت با ۷ هزار و ۱۱۷ فقره و کمترین میزان معامله نیز در منطقه ۱۹ با تنها ۲۹۲ فقره معامله خریدوفروش مسکن بود. با این حال بیشترین نرخ رشد تعداد معاملات مسکن در منطقه ۳ با ۶۱.۹ درصد و کمترین میزان رشد تعداد خرید و فروش در منطقه ۱۹ با تنها ۱.۴ درصد نسبت به سه‌ماهه سوم سال قبل (پاییز ۹۵) رخ داده است.

بر اساس آن‌چه دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پاییز امسال در تهران ۴ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به تابستان امسال ۴.۷ درصد و نسبت به پاییز سال گذشته (۹۵) ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین گران‌ترین منطقه تهران در پاییز امسال، منطقه یک با میانگین متری ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با میانگین متری ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برآورد شده است.

از دیگر ویژگی‌های بازار مسکن پاییز امسال، اختصاص بیشترین تعداد واحدهای مسکونی به زیر ۵ سال ساخت است که ۴۷.۵ درصد معاملات را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین منطقه ۵ تهران با ۱۶.۵ درصد جذاب‌ترین محله برای تهرانی‌ها به‌شمار می‌رود، ضمن اینکه ۱۱ درصد معاملات در واحدهای مسکونی با بازه قیمتی ۳ تا سه‌ونیم میلیون تومان است و ۱۵ درصد معاملات مسکن در خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متری اختصاص دارد. ۷ درصد خریداران مسکن نیز به دنبال خرید واحدهای مسکونی ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلیون تومانی بوده اند.

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت بازار مسکن اعلام کرد: در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۱۳۳ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی معامله شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲.۴ درصد رشد دارد. میانگین قیمت واحدهای مسکونی تهران در این مدت (۹ ماهه ابتدایی سال) نیز متری ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است که نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۵، رشد ۷.۴ درصدی داشته است.

ارزش کل معاملات مسکن در ۹ ماهه ابتدایی امسال، ۵۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۴.۲ درصد رشد داشته است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.