کد مطلب: ۲۶۲۰۷۲

ناوگان حمل‌و‌نقل با اعتبار ۱۰.۶ میلیارد دلاری نوسازی می‌شود

ناوگان حمل‌و‌نقل با اعتبار 10.6 میلیارد دلاری نوسازی می‌شود

شورای اقتصاد با تصویب برنامه زمان‌بندی اجرای طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل درون‌شهری و برون‌شهری، سقف اعتبار اجرای این طرح را 10 میلیارد و 666 میلیون دلار تعیین کرد.

اعضای این شورا در جلسه اخیر خود طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری را به استناد ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بررسی و سقف تعهد دولت، زمان‌بندی اجرا و بازپرداخت اصل و فرع و دیگر هزینه‌های سرمایه‌گذاری طرح را تصویب کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر این اساس، منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به سرمایه‌گذاران عامل صرفه‌جویی ناوگان فرسوده در صورت برابر یا بیشتر بودن تعداد و مجموع ظرفیت کامیونت‌ها، کامیون‌ها و کشنده‌های اسقاط شده با تعداد و مجموع ظرفیت خودروهای جایگزین شده جدید (برای هر قرارداد منعقده) مشروط به آن که خودروهای فرسوده فوق با تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حداقل یک سال قبل از نوسازی در شبکه حمل و نقل عمومی فعال بوده باشند، طبق جدول طراحی شده قابل پرداخت است.

بر پایه بررسی جدول ارائه شده در این مصوبه، در مجموع 19 هزار دستگاه اتوبوس درون شهری با پایه گازسوز، 9 هزار اتوبوس دیزلی برون شهری، 11 هزار کامیون با ظرفیت 10 تا 18 تن، 75 هزار کامیون به ظرفیت 19 تا 26 تن، 34 هزار کشنده، 6 هزار کامیونت و 48 هزار و 500 مینی بوس نوسازی می‌شوند.

مدت بازپرداخت تسهیلات، هفت سال است ضمن آنکه منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌گذاران عامل صرفه‌جویی ناوگان فرسوده اتوبوس و مینی‌بوس با تایید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری‌های ذیربط پرداخت خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.