کد مطلب: ۶۹۵۵۵

اعلام نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن تا ۱۰ بهمن

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار گفت: تا دهم بهمن ماه نتایج اولیه هشتمین سرشماری نفوس و مسکن اعلام می‌شود. علی رضا زاهدیان در مصاحبه با رادیو گفت وگو ، با اشاره به دیدار روز گذشته مسئولان ستاد سرشماری نفوس و مسکن با مقام معظم رهبری اظهار کرد:‌در این دیداررهبر معظم انقلاب علاوه بر تاکید جهت

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار گفت: تا دهم بهمن ماه نتایج اولیه هشتمین سرشماری نفوس و مسکن اعلام می‌شود.
علی رضا زاهدیان در مصاحبه با رادیو گفت وگو ، با اشاره به دیدار روز گذشته مسئولان ستاد سرشماری نفوس و مسکن با مقام معظم رهبری اظهار کرد:‌در این دیداررهبر معظم انقلاب علاوه بر تاکید جهت حضور موثر و کارآمد مردم در سرشماری مورداشاره، صحبت‌هایی نیز در ارتباط با نظام سرشماری مطرح کردند که بسیار راهگشا بود.
این مقام مسئول در مرکز آمار تصریح کرد:‌مقام معظم رهبری در سخنانشان تاکید کردند که آمارها باید به گونه‌ای باشد که دقیقا نشان دهد به چه میزان به تحقق سند چشم انداز نزدیک شده‌ایم و در واقع مهمترین نقش آمار این است که به مسئولان و مردم این موضوع را دقیقا نشان دهد که چقدر بر اساس برنامه ریزی‌ها برای پیشرفت کشور حرکت کرده‌ایم و نقاط ضعف و قدرت مان در برنامه ریزی ها کجا است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار بر موضوع صحت و دقت آمار اشاره کردند، اظهار کرد:‌ایشان همچنین بر این موضوع تاکید کردند که آمارهای دقیق و صحیح می‌تواند به پیشبرد اقتصادمقاومتی کمک کند.
زاهدیان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته جهت جلوگیری از اعلام تنوع آماری در کشور ادامه داد: درحال حاضر مواردی چون سهم فن آوری اطلاعات از اقتصاد کشور، سهم تعاون از اقتصاد کشور و … توسط مرکز آمار ارائه می‌ شود و ادامه داد:‌مباحثی نیز در ارتباط با بیان نرخ بیکاری وجود داشت که توانسته ایم آن را حل کنیم واکنون این آمار نیز از سوی مرکز آمار اعلام می‌شود.
وی با بیان این که در مورد بیان آمار رشد اقتصادی کشور نیز ما همکاری‌های خوبی با دستگاههای مسئول داشته‌ایم تا از تشتت آماری در این زمینه جلوگیری شود، افزود:‌اگر کسی در رسانه‌ها آمار و ارقامی را اعلام می‌کند نباید بدون ارائه استدلال و سند این آمار را پذیرفت.
به گزارش تسنیم، وی همچنین در بخش پایانی صحبت‌های خود اعلام کرد:‌ هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور از سوم تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان ماه به صورت مراجعه حضوری برگزار می‌شود و تا دهم بهمن ماه نتایج اولیه هشتمین سرشماری نفوس و مسکن اعلام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.