کد مطلب: ۳۸۹۵۷۰

نتيجه دادگاه شرکت سرمايه‌گذاری آتيه دماوند چه شد؟

نتيجه دادگاه شرکت سرمايه‌گذاری آتيه دماوند چه شد؟

شرکت سرمايه‌گذاری آتيه دماوند که با نماد «واتی» در بازار سهام در حال فعالیت است در خصوص اموال واگذار شده دست به افشاسازی زد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سرمايه‌گذاری آتيه دماوند که با نماد «واتی» در بازار سهام در حال فعالیت است در خصوص اموال واگذار شده دست به افشاسازی زد.

جزئیات این افشاسازی را در زیر بخوانید.

«موضوع دعوی عليه شركت: اعتراض در خصوص اموال واگذار شده

تاريخ طرح دعوی عليه شركت: 1395/01/18

طرف دعوی: آقای محمد جواد مقدم

شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند به منظور وصول مطالبات خود از شرکت کاغذسازی کارون نسبت به اسناد رهنی در اختیار از طریق حقوقی اقدام و در تاریخ 14 آبان ماه سال 88 مبادرت به صدور اجراییه کرد.

در ادامه روند توقیف، ارزیابی و مزایده اموال و دارایی‌های رهنی به انجام رسید و نهایتا اموال مذکور به عنوان اموال تملیکی در مالکیت این شرکت، از طریق برگزاری مزایده طی قراردادهایی در سال 1392 به آقای محمدجواد مقدم (خریدار اموال شرکت کاغذسازی کارون) واگذار شد.

در تاریخ 31 خرداد ماه سال 93 به موجب دادنامه صادره از دادگاه عمومی حقوقی تهران شرکت کاغذسازی کارون ورشکسته اعلام شد.

با توجه به اینکه سند رسمی محل کارخانه در مرحله تشریفات قانونی انتقال به نام خریدار بود لذا در راستای حکم صادره اداره تصفیه و ورشکستگی در تاریخ 18 فروردین ماه سال 95 مبادرت به پلمپ محل کارخانه سابق شرکت کاغذسازی کارون و مجموع اموال و دارایی‌های واگذار شده به خریدار نموده است.

با توجه به اینکه تمامی اموال توقیفی قبل از تاریخ توقف و حتی قبل از طرح دعوی ورشکستگی در طی سال‌های 1388 و 1390 به تملک این شرکت درآمده و در سال 1392 به برنده مزایده واگذار شده است، مراتب مورد اعتراض این شرکت قرار گرفت و ضمن طرح دعوی حقوقی به خواسته فک پلمپ، موضوع از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گرفت.

نهایتا پس از مکاتبات و مذاکرات و دفاعیات مقتضی در تاریخ 31 اردیبهشت ماه سال 98 حکم قطعی مبنی بر فک پلمپ اموال مذکور صادر شد و با عنایت به حکم صادره، مالکیت شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند بر آن اموال تثبیت شد و امکان بهره‌برداری از مجموعه اموال منقول و غیر منقول در محل سابق کارخانه شرکت کاغذسازی کارون فراهم شد.

طبق اظهارات آقای محمدجواد مقدم (خریدار اموال شرکت کاغذسازی کارون) طی مدت واگذاری تا پلمپ اموال مذکور (بین سال‌های 1392 لغایت 1395) سرمایه‌گذاری‌هایی را به منظور بهره‌برداری از اموال مذکور انجام داده و بر همین اساس نسبت به طرح دعوی جهت برگشت سرمایه گذاری‌های انجام شده اقدام نکرد که پرونده در محاکم حقوقی تهران در جریان رسیدگی قرار گرفت و در تاریخ 22 خرداد ماه سال 98 رأی بدوی به نفع نامبرده صادر شده است.

این شرکت نسبت به رأی صادره اعتراض نموده و هم اکنون پرونده در جریان تجدید نظرخواهی است.

ضمن اینکه طبق رأی فوق‌الذکر مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در محل سابق کارخانه شرکت کاغذسازی کارون توسط آقای محمدجواد مقدم مبلغ 2.09.024 میلیون ریال است و در صورت قطعی شدن رأی بدوی صدرالاشاره، این شرکت ضمن پرداخت مبلغ 2.309.024 میلیون ریال، به همین میزان به دارایی‌های شرکت اضافه خواهد شد و علاوه بر دارایی‌های تحصیل شده از آقای محمدجواد مقدم، دارایی‌ها و اموال اولیه واگذار شده در سال 1392 به بهای واگذاری (به مبلغ 777.943 میلیون ریال) در دفاتر شرکت متبوع ثبت می‌شود.

با توجه به گذشت حدود شش سال از تاریخ واگذاری و افزایش بهای اموال منقول و غیر منقول مذکور، بدیهی است ارزش روز اموال برگشت شده به این شرکت بسیار بیشتر از مبلغ اولیه واگذاری در سال 1392 خواهد بود.

ضمنا در صورت قطعی شدن رأی به نفع آقای محمدجواد مقدم هزینه‌های مالی قابل شناسایی در این شرکت بالغ بر 204.530 میلیون ریال است که از این بابت مبلغ 150.000 میلیون ریال در سال‌های قبل ذخیره در دفاتر شناسایی شده بود، در نتیجه اثر سود و زیان نهایی بر صورت‌های مالی 54.530 میلیون ریال است.

1-با عنایت به اینکه اداره تصفیه امور ورشکستگی تهران به موجب دادنامه مورخ 31 خرداد ماه سال 93 نسبت به پلمپ اموال و دارایی‌های تملیکی این شرکت در محل سابق کارخانه شرکت کاغذسازی کارون در تاریخ 18 فروردین ماه سال 95 اقدام کرد، موضوع مورد اعتراض شرکت متبوع (ناشر) قرار گرفت و پس از مکاتبات و مذاکرات و دفاعیات مقتضی، خوشبختانه در تاریخ 31 اردیبهشت ماه سال 98 حکم قطعی مبنی بر فک پلمپ اموال مذکور صادر شد و با عنایت به حکم صادره، مالکیت شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند بر آن اموال تثبیت شد.

2-با توجه به پلمپ اموال و دارایی‌های فوق در تاریخ 18 فروردین ماه سال 95 و نظر به اینکه طبق اظهار خریدار (آقای محمد جواد مقدم) نـامبرده سرمایه‌گذاری‌هایی را به منظور بهره‌برداری از اموال مذکور انجام داده، نسبت به طرح دعوی جهت برگشت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده اقدام کرد که پرونده در محاکم حقوقی تهران در جریان رسیدگی قرار گرفت و در تاریخ 22 خرداد ماه سال 98

این گروه نسبت به رأی صادره اعتراض کرده و هم‌اکنون پرونده در جریان تجدید نظرخواهی است.

بدیهی است پس از صدور رأی تجدیدنظر آخرین نتایج حاصله متعاقبا به استحضار سهامداران محترم شرکت خواهد رسید.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.