کد مطلب: ۸۱۴۴۸۷

نحوه خرید عرضه اولیه «عالیس» / نوبت خرید به سهامداران حقیقی رسید

نحوه خرید عرضه اولیه «عالیس» / نوبت خرید به سهامداران حقیقی رسید

امروز تعداد 100 میلیون و چهار هزار سهم از کل سهام شرکت بهار رز عالیس چناران (سهامی عام) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد (عالیس ۱) ونمونیک ALSZ1 عرضه اولیه می‌شود. در مرحله اول که به روش حراج برگزار شد، خرید عرضه اولیه عالیس صرفا به سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط) محدود بود اما اکنون مرحله دوم برای واگذاری سهام به سایر خریداران آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نخستین مرحله از عرضه اولیه عالیس که مختص صندوق‌ها بود، ارسال سفارش خرید برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط) صرفا توسط ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) کارگزاران دارای مجوز فعالیت در فرابورس صورت گرفت. ساعت انجام این عرضه اولیه برای صندوق‌ها از ساعت ۰۹:۱۵ لغایت ساعت ۱۱:۱۵ بوده است.

گفتنی است وفق تبصره ماده ۶ مکرر ۳ دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، بورس باید تعداد و قیمت سهام تخصیص داده شده به سرمایه‌گذاران واجد شرایط را به تفکیک مشخصات هر سرمایه‌گذار واجد شرایطی که در عرضه اولیه شرکت کرده است در روز عرضه اولیه افشا کند.

جزئیات خرید سهام عالیس برای حقیقی‌ها

در حال حاضر خرید عرضه اولیه سهام عالیس در مرحله دوم یعنی عرضه به سایر سرمایه‌گذاران آغاز شده است. زمان ثبت سفارش خرید برای کدهای حقیقی از ساعت 12:10 آغاز شده و تا ساعت 14:10 دقیقه ادامه خواهد داشت.

قیمت هر سهم در این مرحله از عرضه 16 هزار و 923 ریال و حداکثر سهام قابل خریداری، 500 سهم است. همچنین حداکثر نقدینگی برای خرید این سهام، 846 هزار تومن خواهد بود.

در همین حال، طبق آخرین اطلاعات، فرآیند پذیرش ۱۶ شرکت در بازار فرابورس طی شده که ممکن است برخی از این شرکت‌ها یا همه آن‌ها قادر باشند فرایند درج و عرضه را طی کنند. البته ممکن است تا پایان سال به این لیست اسامی شرکت‌های دیگری نیز اضافه شود که بتوانند طی شش ماه مراحل مذکور را طی کنند.

در این راستا، پیگیری‌ها از فرابورس حاکی از آن است که صبا فولاد خلیج فارس، سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان، توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا، شیمیایی بهداش، توسعه فن افزار توسن، خمیر مایه رضوی، نیان الکترونیک، کارخانجات تولید مخازن گاز طبیعی آسیا ناما، توسعه صنایع و معادن کوثر، نخریسی و نساجی خسروی خراسان، پرتو بار فرابر خلیج فارس، صنایع سیمان نهاوند، آنتی بیوتیک سازی، مولد نیروگاهی تجارت فارس، سیمان سفید شرق و گروه سرمایه گذاری امیر شرکت‌هایی هستند که در صف عرضه اولیه قرار دارند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • 123

    متاسفانه سامانه های مفید مشکل دارند بااین که پول واریز کرده ام بخرم مبلغ موجودی نشان نمی دهد و خطای عدم مانده ی کافی می دهد.

  • ناشناس

    خیلی نامردید حق مردم‌خورها نامردای‌لعنتی محک

  • ناشناس

    با سلام
    سایت آگاه در هنگام خرید عرضه اولیه متاسفانه روی اعصاب ما کار کرد .

  • ناشناس

    سلام لطفا از وضیعت اصبار و نگران کننده حمل ونقل اتوبوس رانی مخصوصا نیروگاه پردیسان گزارش تهیه کنید بسیار تاسف بار است شورای شهر و شهرداری و اتوبوس رانی مجازات شوند