کد مطلب: ۳۶۸۵۸۷

اعلام زمان نخستین عرضه اولیه بورس در سال ۹۸

اعلام زمان نخستین عرضه اولیه بورس در سال 98

زمان نخستین عرضه اولیه سال جدید مشخص و مقرر شد ۱۰ درصد از سهام سرمایه‌گذاری صدر تامین چهارشنبه این هفته در بورس عرضه اولیه شود که با ثبت رکوردهای جدید همراه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی طی سال جاری، خبری از ورود شرکت‌های جدید نشده که امروز طبق برنامه اعلامی، جلسه معارفه سرمایه‌گذاری صدر تامین (ساعت 15 تا 17 در سالن تلاش) برگزار می‌شود تا با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملیاتی و پاسخ به سوالات توسط مدیران، این هلدینگ دو هزار میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه باشد.

بر اساس این گزارش، بررسی‌ها نشان داد زمان عرضه اولیه «تاصیکو» مشخص شده و قرار است چهارشنبه این هفته چهار اردیبشهت 10 درصد از سهام آن در بازار دوم معاملات بورس برای عموم عرضه شود که شامل 200 میلیارد سهم است تا به این ترتیب، رکورد جدیدی در تعداد سهام قابل عرضه ثبت شود.

همچنین در حالی باید منتظر اطلاعیه بورس ماند که قیمت مدنظر هر سهم برای عرضه، 230 تومان است که در این صورت به نقدینگی حدود 460 میلیارد تومانی برای نخستین سهم جدید سال نیاز خواهد بود .

از سوی دیگر به فرض مشارکت حدود 350 هزار نفر از سهامداران برای این عرضه، سهمیه تقریبی هر کد حقیقی و حقوقی حدود 5700 سهم خواهد بود که در این صورت به نقدینگی حدود 1.3 میلیون تومانی نیاز است.

بر پایه این گزارش، با این اوصاف بعد از تاکید سال گذشته رئیس جمهور به خروج بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ دولتی و عمومی از بنگاهداری و برنامه وزیر کار مبنی بر واگذاری شرکت‌ها از طریق بازار سهام، سازمان تامین اجتماعی و زیرمجموعه‌های مهم آن مانند «شستا»، آماده اجرای این خواسته روحانی و فروش شرکت‌ها شده‌اند که اولین مورد مهم آن در سال جدید با سرمایه‌گذاری صدر تامین انجام خواهد شد.

همچنین قرار است سهام «شستا» و سرمایه‌گذاری صبا تامین در سال جاری عرضه اولیه شود که در این صورت باید شاهد موج تازه و بزرگی از ورود شرکت‌های جدید و عظیم بود.

منبع: بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سارا

    همیشه.وعدهای دروغتحویل مردم میدن

  • سارا

    همیشه وعده های دروغ تحویل مردم میدن