کد مطلب: ۶۰۴۳۸۸

نرخ ارز صرافی ملی امروز ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰

نرخ ارز صرافی ملی امروز ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز سه‌شنبه نیز اعلام و با مقداری کاهش قیمت رقم ۲۷ هزار و ۸۲۳ تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، با کمی کاهش ۲۷۸۲۳ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷۲۷۳ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۲۰۴۲ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۳۱۴۰۸ قیمت خورده است.

Capture 5

علامت صعودی درهم به دلار

یکی از عوامل مهمی که در روزهای اخیر زمینه‌ساز رشد قیمت دلار شد، افزایش معنادار قیمت حواله درهم بود. درهم در ابتدا توانست از خط بسیار حساس هشت هزار تومانی عبور کند و در ادامه در روز گذشته بالای محدوده هشت هزار و ۴۰۰ تومانی معامله شد. با درهم هشت هزار و ۴۰۰ تومانی، ارزش دلار در بازار داخلی حتی می‌تواند به بالای محدوده ۳۱ هزار تومان برود.

برخی فعالان اعتقاد دارند که بازارساز برای مدیریت قیمت دلار، می‌تواند عرضه حواله‌ای درهم را افزایش دهد. با این حال، برخی دیگری از فعالان باور دارند که افزایش قیمت دلار تحت تاثیر متغیرهای سیاسی صورت گرفته است. از نظر آنها، ورود اخبار مثبت به بازار می‌تواند زمینه‌ساز تغییر انتظارات و فشار فروش در بازار شود. افراد زیادی در روزهای اخیر از خرید دلار کسب سود کرده‌اند و به احتمال زیاد با تغییر انتظارات، به سرعت سود خود را با فروش ارز قطعی خواهند کرد.

با این حال، در صورتی که دلار به بالای مرز ۳۲ هزار تومانی برود و بالای محدوده ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت شود، احتمال ورود تقاضای بیشتر به بازار وجود دارد.(دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.