کد مطلب: ۶۰۱۴۸۹

دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد

دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز یکشنبه نیز اعلام و با یک روند کاهشی قیمت رقم ۲۶ هزار و ۷۱۵ تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز یکشنبه هفتم آذرماه نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، با کاهش نسبت به قیمت روز گذشته ۲۶۷۱۵ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار نیز روند کاهشی داشت و در این صرافی ۲۶۱۷۴ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۰۸۰۴ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۳۰۱۹۴ قیمت خورده است.

55 23

بازار ارز پیش از مذاکرات

رشد محدود قیمت دلار در شرایطی رخ داد که برخی معامله‌گران انتظار داشتند در آستانه مذاکرات هسته‌ای قیمت دلار رشد بیشتری را تجربه کند. در واقع از نگاه این عده، معامله‌گران باید قبل از شروع مذاکرات، دلار را به سطوح بالاتر می‌بردند تا در صورت ایجاد یک توافق، اقدام به فروش ارزهای خریداری شده از قیمت‌های بالا کنند.

با این حال، روز شنبه بیشتر فضای بازار تحت تاثیر احتیاط و نگاه معامله‌گران ارزی به سوی وین بود. روز گذشته بازار به اندازه زیادی به اخبار حساس بود، به عنوان مثال خبر سفر یک مقام ایرانی به وین مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت.

گفته می‌شد که ‌علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات روز دوشنبه هشتم آذر ماه در وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، روز شنبه در رأس هیاتی وارد پایتخت اتریش شد.

باید دید با شروع مذاکرات، واکنش معامله‌گران بازار ارز به چه صورت خواهد بود. در صورتی که اخبار امیدوار‌کننده‌ای از وین منتشر شود، احتمال افت سریع دلار تا ابتدای کانال ۲۸ هزار تومان وجود دارد.

با این حال، برخی تحلیل‌گران باور دارند که در صورت عدم انتشار اخبار مثبت، ‌اسکناس آمریکایی به صورت موقت به بالای مرز ۳۰ هزارتومانی خواهد رفت. همچنین دیروز بازار به خبر تلویحی حذف ارز اشخاص واکنش خاصی نشان نداد. این در حالی بود که برخی فعالان اعتقاد داشتند حذف این ارز زمینه‌ساز رشد دلار خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت ها به بهانه ی دلار بالا می رود ولی با پایین امدن دلار پایین نمی اید این واقعیت چند ساله ی ماست . البته برخی بازار ها سعی دارند مستقل از قیمت دلار هم به تورم خود ادامه دهند و این رویدادی جدید است که سرمایه داران شروع کرده اند .

  • ناشناس

    بگید دلار هزار تومن! وقتی صرافی نمی‌فروشه و میگه باید ویزا و بلیط سفر بیارید که ۲۲۰۰ تا بدم یعنی چی؟! من میخوام ارز بگیرم حساب ارزی داخل کشور باز کنم، طبق همین بخش‌نامه‌ها نمیشه!

  • علی

    کشور مسخره داریم

  • ناشناس

    بابا خجالت بکشن این مسولین نمیشه تو ایران زندگی کرد با این گرونی هت

    • ناشناس

      مسئولین نداریم تو ایران یک مسئول بیشتر نیست که تصمیم گیرندس

  • ناشناس

    کجا دلار اومده پایین دلار شده ۲۹هزارتومان

  • ناشناس

    قیمت ارز رو باید آورد پایین و وقتی اومد پایین بی رویه به مردم نباید ارز داد. منظورم اینه که بعد از اینکه ارز قیمتش اومد پایین ارز کاغذی رو از تو بازار جمع کنید و به اونهایی که لازم دارند فقط کارت اعتباری ارزی بدین اینطوری هم دلالی از بین میره و هم نظارت دولت به جاهایی که ارز خرج میشه بیشتر میشه.

  • ناشناس

    دلار نقدی به چه درد ما می‌خورد مگر در داخل کشور دلار مصرف می‌شود باید دلار حواله را اعلام کنید که حدود ۲۸۷۰۰ تومن هست

  • ناشناس

    بخدا دلار در حول 28و29می چرخد چرا به مردم دروغ می گویید.

  • ناشناس

    دلار هم شده ی کابوس وحشتناک

  • راد

    هانی بس؟( پس کو)؟
    حرفهای قشنگی از خودتون در ورکردید.