خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۵۱۳۹

نرخ بالای سود بانکی بازار سرمایه را متضرر کرد

نرخ بالای سود بانکی بازار سرمایه را متضرر کرد

عضو شورای عالی بورس، سالم‌سازی بازار سرمایه و اصلاح زیرساخت‌ها را مهمترین اقدامات سازمان بورس طی سالهای اخیر عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه در سال‌های اخیر از نرخ بالای سود بانکی صدمه دیده است.

حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه در دو سال اخیر نیز گفت: طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای سالم سازی بازار سرمایه و گسترش نظارت صورت گرفته و اصلاح زیرساخت‌ها توسط سازمان بورس مهمترین بخش آن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه بازار سرمایه در سال‌های اخیر از نرخ بالای سود بانکی صدمه دیده است، افزود: نرخ بالای سود در نظام بانکی، بازار سرمایه را از سازوکارهای اصلی اش دور و برای این بازار مشکل ایجاد کرد.

عبده تبریزی ادامه داد: بازار بدهی نیز در سال‌های اخیر توسعه خوبی داشت و این زیر مجموعه بازار سرمایه نقاط تماس زیادی ایجاد و قیمت‌های جذابتری نسبت به بازار پول به عنوان رقیب ارائه کرده است.

وی درخصوص وضعیت صنعت ساختمان در بازار سرمایه نیز گفت: علی‌رغم آنکه بازار سرمایه فرصت خوبی برای تامین مالی صنعت ساختمان محسوب می‌شود اما تعداد ناشران حوزه ساختمان در بازار سرمایه اندک است با وجود آنکه تعداد شرکت‌های این حوزه و بازار آن وسیع است، متاسفانه شرکت‌های سهامی عام اندکی در این صنعت فعال هستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.