کد مطلب: ۳۶۵۶۱۱

اعلام موضع رییس کل بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی

اعلام موضع رییس کل بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی

رییس کل بانک مرکزی نتیجه افزایش نرخ سود بانکی را در افزایش هزینه‌های تولید و فشار بیشتر بر ترازنامه بانک‌ها دانست و نوشت: کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند منابع ریال لازم جهت کارکرد بهتر اقتصاد و رونق تولید از ناحیه رشد پایه پولی را فراهم آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: نیاز به برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای تامین بخشی از خسارت‌های سیل، اجتناب ناپذیر است. فروش این منابع موجب عرضه بیشتر ارز در بازار شده و منابع ریالی لازم را تامین می‌کنند.

وی درباره نقش بانک مرکزی چنین نوشت: برای تسهیل این فرآیند، بانک مرکزی نقش ثبات‌سازی در بازار را ادامه خواهد داد و منابع حاصل از آن صرف کنترل هدفمند نرخ و تنظیم عرضه و تقاضا خواهد کرد.

وی با اعلام این که بانک مرکزی در سال جاری بر تغییر ترکیب ترازنامه خود (پایه پولی) تاکید دارد، نوشت: هم‌زمان با کنترل اضافه‌برداشت بانک‌ها، افزایش خالص ذخایر ارزی بانک مرکزی به دلیل تعدیل نرخ‌ها، افزایش فروش ارز توسط توسعه صادرکنندگان و… تحقیق خواهد یافت.

همتی این روش را برای اقتصاد چنین مناسب دانست که می‌تواند منابع ریال لازم جهت کارکرد بهتر اقتصاد و رونق تولید از ناحیه رشد پایه پولی را فراهم آورد.

وی درباره افزایش نرخ سود بانکی نوشت: در شرایط حاضر افزایش نرخ سود کارکردی جز افزایش هزینه‌های تولید و فشار بیشتر بر ترازنامه بانک‌ها نخواهد داشت.

و در آخر افزود: قطعا کمک دولت در ارائه منظم اوراق در بازار و شکل‌گیری عملیات بازار باز نتایج خوبی را در سال جاری به دنبال خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    […] امروز فساد پرداخت سودهای موهوم بانکی تبدیل به بحران نقدینگی ، بحران رکود و تولید ، بحران بیکاری و فقر شده است ، برایند عوامل موثر اقتصادی بحران بزرگ را بحران بیکاری و کمبود تولید اعلام می کند […]