خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۹۷۲۵

نرخ سرمایه‌گذاری در کشور نزولی است

نرخ سرمایه‌گذاری در کشور نزولی است

میرکاظمی گفت: در سال‌های گذشته نرخ تشکیل سرمایه ثابت نزولی بوده و به منفی ۴.۶ درصد رسیده است و حتی به میزان استهلاک هم سرمایه گذاری نکرده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نشست هم اندیشی بودجه ۱۴۰۱ در حوزه آموزش با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مسعود میرکاظمی در این نشست گفت: مقام معظم رهبری تاکنون بار‌ها بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تأکید کردند و حتی در اسناد بالادستی هم به این مهم اشاره شده؛ دولت سیزدهم بر همین اساس ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تغییر داده است.

وی با اشاره به اثربخشی پایین منابع در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی در سال‌های گذشته، تصریح کرد: علاوه بر وضعیت نامطلوب رشد اقتصادی حتی نرخ تشکیل سرمایه ثابت نزولی و به منفی ۴،۶ درصد رسیده؛ یعنی حتی به میزان استهلاک هم سرمایه گذاری نکرده ایم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت دولت ثبات و پیش بینی پذیر بودن اقتصاد است؛ تأکید کرد: وقتی دولت بتواند ثبات اقتصادی را با سیاست‌های منضبط مالی و پولی به وجود بیاورد مردم با آرامش خاطر سرمایه‌های خود را وارد چرخه اقتصاد خواهند کرد.

میرکاظمی افزود: با اصلاح ساختار بودجه شفافیت در کنار اثربخشی بر شاخص‌های کلان اقتصادی ایجاد خواهد شد و البته تا سال آینده هم دولت با عدم استفاده از پول پرقدرت در مسیر کاهش نرخ تورم گام خواهد برداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جناب آقای میرکاظمی بعد از این همه خسارتی که دولت قبلی به سهامداران وارد کرد و متاسفانه دولت جدید هم همان روند را در پیش گرفت چگونه انتظار دارید مردم اعتماد کنند و اندوخته های خود را در راه سرمایه گذاری مولد به کار بگیرند . اگر نمیتوانید زیانهای مردم را جبران کنید حداقل ثبات را به بازار سرمایه برگردانید تا از این بیشتر سرمایه ها فراری نشوند .

  • لطفی

    ببینید کشورهای همسایه چقدر سرمایه خارجی جدب کرده اند امارات کشوری به اندازه یک استان ایران تجارت چندین برابری ایران دارد ما که اصلا سرمایه گداری خارجی نداریم وبااین بی اعتمادی که ایجاد کردند وجیب مردم را حتی در بورس هم زدند چه توقعی از مردم وخارجی ها دارند کشور متاسفانه دچار روزمرگی شده وطرحهای بنیادی وبلند مدت دیگر از ذهنها رخت بربسته فرونشست زمین وخشک شدن پهنه کشور وغیره خداوند به داد مردم برسد با این مدیریت

    • ناشناس

      اگه حافظه ت یاری کند حدود ۲۰_۳۰سال قبل هاشمی رفسنجانی، چشم انداز ۱۴۰۰ را به مردم مدام مژده می داد و می‌گفت در سال ۱۴۰۰ ایران در منطقه ی آسیا از نظر اقتصادی ، فرهنکی، اجتماعی ، نظامی و …. رتبه ی اول را کسب خواهد کرد. حالا رسیدیم به اون چشم انداز ۱۴۰۰ آقای هاشمی رفسنجانی. پس ناشکری نکن.

  • رفاه و آسایش، حق مسلم ماست

    نه واقعا، با این دسته گلهایی که مخصوصا در سالهای اخیر به آب دادین، آیا انتظاری غبر از این داشتین؟!
    یا خوابید یا خودتون رو به خواب زدید!

  • ناشناس

    مردم همه چیز را به بورس بسپارند