کد مطلب: ۱۱۷۹

نماینده مجلس: انصراف از دریافت یارانه مقدمه جهش اقتصادی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انصراف داوطلبانه اقشار مرفه جامعه از دریافت یارانه نقدی، مقدمه جهش اقتصادی است. محمد علی پورˈ روز چهارشنبه  افزود: بدون شک انصراف افراد ثروتمند و دارای تمکن مالی از دریافت یارانه سبب محرومیت زدایی و کمک به چرخه اقتصاد کشور و ارتقای بخش بهداشت و درمان می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انصراف داوطلبانه اقشار مرفه جامعه از دریافت یارانه نقدی، مقدمه جهش اقتصادی است.

محمد علی پورˈ روز چهارشنبه افزود: بدون شک انصراف افراد ثروتمند و دارای تمکن مالی از دریافت یارانه سبب محرومیت زدایی و کمک به چرخه اقتصاد کشور و ارتقای بخش بهداشت و درمان می شود.
وی خواستار انصراف قشرهای متمول و برخوردار از موقعیت اقتصادی مطلوب از دریافت یارانه شد و گفت: اقشار بی نیاز با در نظر گرفتن شرایط خاص حاکم بر کشور و جلوگیری از تورم در اجرای فاز دوم یارانه ها، دولت را در تحقق اهداف خود که تقویت چرخه تولید، افزایش درآمدها و رفع مشکلات اقتصادی کشور است، یاری رسانند.
این نماینده مجلس به ایرادهای مرحله نخست اجرای یارانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه نقدی به تمام اقشار جامعه اعم از مرفه و غیرمرفه در دوره نخست هدفمندی، موجب پیامدهای ناخوشایندی شد.
وی گفت: دولت یازدهم با اتخاذ تدابیر ویژه و با اولویت قرار دادن طبقات ضعیف جامعه در تلاش است تا فاز دوم را در مسیر صحیح قرار دهد.
وی یادآور شد: مردم ایران کنون سه برابر مردم چین، دو برابر و نیم مردم ژاپن، 2.4 برابر مردم اروپا سوخت مصرف می کنند و برای این معضل باید سریع تر چاره اندیشی شود.
علی پور بر ضرورت ترویج الگوی مصرف در کشور تاکید کرد و گفت: کسانی که در بخش فرهنگی جامعه فعالیت دارند، باید دولت را در ترویج فرهنگ الگوی مصرف یاری کرده و رسانه ها نیز از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.
وی با بیان اینکه مدیران به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشند، افزود: همکاری مردم به هر میزان در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، آزادی عمل دولت برای ارتقای شاخص های اجتماعی و رفاهی، کنترل تورم، ایجاد اشتغال و توسعه تولید و سرمایه گذاری را بیشتر می کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.