کد مطلب: ۴۵۷۷۳۴

بازارهای جهانی به کدام سمت‌‌و‌سو می‌روند

نوسان احتمالی دلار جهانی/ قیمت طلا در هفته جاری چه می‌شود؟

نوسان احتمالی دلار جهانی/ قیمت طلا در هفته جاری چه می‌شود؟

هم‌زمان با خبرسازی دلار در بازار ایران، اتفاقات هفته پیش‌روی بازار جهان حاکی از آن است که این ارز در مقیاس جهانی نیز نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند.

علی حیدری، تحلیلگر بازارهای مالی درباره معادلات بازار جهانی در هفته پیش رو برای تجارت‌نیوز نوشته است که این هفته سه رئیس بانک مرکزی کانادا، استرالیا و نیوزلند سخنرانی ویدئویی دارند.

آمار جالبی درباره مبتلایان ویروس کرونا از قاره امریکا منتشر نمی‌شود و از همه مهم‌تر اخبار لحظه‌ای درباره تداوم تنش لفظی امریکا و چین هر لحظه بازار را نوسانی می‌کند. این در حالی است که پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری روی طلا جدی‌تر می شود.

یورو: روز سه‌شنبه گزارش شاخص‌های مدیران خرید اروپا منتشر می‌شود. در صورت رشد این شاخص می‌توان انتظار داشت که EURUSD روند کوتاه‌مدت صعودی داشته باشد. محدوده نوسان جفت ارز EURUSD بین ۱٫۱۰۷۴ تا ۱٫۱۴۱۴ محتمل است.

دلار کانادا: روز دوشنبه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به‌وقت ایران رئیس بانک مرکزی کانادا سخنرانی خواهد داشت. این سخنرانی برای فعالان بازار کانادا دارای اهمیت زیادی است و احتمال دارد سرنخ‌های مهمی از سیاست‌های پولی ارائه شود.

از این رو زمان سخنرانی، دلار کانادا نوسانات شدید خواهد داشت. نوسان قیمت USDCAD در محدوده ۱٫۳۵۰۴ تا ۱٫۳۷۰۴ محتمل است.

دلار نیوزلند: این هفته تعیین نرخ بهره نیوزلند اعلام می‌شود و انتظار می‌رود که این نرخ بهره بدون تغییر باقی بماند این یعنی نیوزلند توانسته است در اوج بحران کرونا مدیریت مناسب داشته باشد.

رزرو بانک نیوزلند در زمینه نرخ بهره سالی هفت مرتبه تشکیل جلسه می‌دهد و در این نشست نوسان قیمت دلار نیوزلند در محدوده ۰٫۶۳۰۴ تا ۰٫۶۵۷۴ محتمل است.

دلار استرالیا: رئیس فدرال رزرو استرالیا روز دوشنبه ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد به‌وقت ایران سخنرانی دارد. عملکرد اقتصادی کرونا مناسب بوده است اما رفتار سیاسی این کشور در مقصر دانستن چین در مورد عدم شفافیت ویروس کرونا سبب تحریم احتمالی استرالیا از سوی چین می‌شود.

در زمان سخنرانی رئیس کل، دلار استرالیا احتمالا نوسانات شدیدی خواهد داشت. دولت چین شهر پکن را به‌دلیل کرونا قرنطینه کرده است و هرگونه رویداد اقتصادی در چین روی نرخ دلار استرالیا اثر می‌گذارد. بنابراین نوسان قیمت جفت ارز AUDUSD در محدوده ۰٫۶۶۴۴ تا ۰٫۶۹۴۴ محتمل است.

اونس طلا: نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که فعالان خرد و کلان به خاطر تداوم سیاست‌های انبساطی پولی، رشد اونس را محتمل می‌دانند. نوسان قیمت هر اونس طلا بر اساس این نظرسنجی‌ها در محدوده ۱۷۱۴ تا ۱۷۵۴ محتمل است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.