کد مطلب: ۶۱۳۲۸۳

نگاهی به مسئولیت‌های اجتماعی بانک ایران زمین در سال جاری

نگاهی به مسئولیت‌های اجتماعی بانک ایران زمین در سال جاری

چه در ایران و چه در دیگر کشورها، هر سازمان و موسسه‌ای علاوه بر فعالیت های اقتصادی و معیشتی موظف به اجرای مسئولیت‌های مهم اجتماعی و فرهنگی است.

به طور کلی می توان مسئولیت اجتماعی در سازمان را به وظایف و تعهدات سازمان در راستای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می‌کند، اطلاق کرد. این وظایف تا جایی اهمیت دارد که بسیاری از سازمان‌ها مستقیما روی مشتریان خود و مردم تاثیرگذارند که باعث پیشرفت بهتر فعالیت‌هایشان می‌شود.

بانک ایران زمین نیز در همین راستا همواره در انجام فعالیت‌های اجتماعی پیشرو بوده و مسئولیت‌های مهمی را به اجرا رسانده است. در این بین می‌توان به کمپین‌های محیط زیستی، کمک در ساخت و پیشرفت واکسیانسیون در کشور، کمک‌ در مدرسه سازی و … اشاره کرد که در ادامه به طور مختصر به هریک می‌پردازیم.

برگزاری پویش پیشگیری از کرونا

در پویش «هیچ‌جا خونه‌ی خودِ آدم نمیشه» محتوای آموزشی و اثرگذار در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا، ضرورت در خانه ماندن، چگونگی گذران وقت، برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات سودمند اقتصادی و اجتماعی در خانه و تشویق و جلب همکاری مردم برای ماندن و ایجاد محیطی جذاب و تاثیرگذار در خانه در اختیار گروه‌های مردمی قرار داده شده بود که با استقبال مشتریان این بانک نیز همراه شد.

کمپین محیط ‌زیستی «همین یک زمین»

بانک ایران‌زمین در مقام یکی از حامیان مهم محیط‌ زیست در کشور،در سال ۱۳۹۵ ضمن اعلام فراخوان پویش محیط‌ زیستی #برای زندگی همین-یک-زمین-را-داریم با هدف پاکسازی محیط‌ زیست از انواع آلودگی، یک مسابقه جذاب عکاسی و نقاشی نیز با محوریت حفاظت از محیط‌ زیست ترتیب داد و برای نفرات برگزیده جوایز نفیسی در نظر گرفت.

کمپین محیط ‌زیستی «یک قطره کمتر»

این کمپین در شهریور ۱۳۹۷ در بانک ایران ‌زمین کلید خورد و هدف آن فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف صحیح آب بود.

پویش محیط‌ زیستی بلوط ایران‌زمین

این پویش بسیار مهم اواخر سال ۱۳۹۷ و هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی به جامعه هدف معرفی شد. هدف از برگزاری این پویش، آگاه کردن جامعه از اتفاق تلخی بود که در شرف وقوع بود و می‌رفت تا با از بین بردن درختان زیبای بلوط، مناطق پراهمیت زاگرس را برای همیشه از این‌ گونه گیاهی منحصربه‌فرد محروم سازد. این پویش همه‌ساله و هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی از سوی بانک ایران‌زمین برگزار می‌شود.

پویش محیط‌ زیستی آلرژی به مصرف انرژی

بانک ایران‌زمین با هدف مصرف بهینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف در محیط کار و خانه، با اقدامی خلاقانه و جذاب، هم‌وطنان و همکاران خود را به پیوستن به پویش محیط‌ زیستی #آلرژی- به-مصرف-انرژی دعوت کرد.

حمایت از پویش من هم یک جنگلبانم

این بانک در گستره فعالیت‌های زیست‌محیطی خود، نگاه ویژه‌ای به جنگل‌ها و مراتع کشور دارد و مهم‌تر از آن، حمایت از قهرمانان ارزشمند طلای سبز را بر خود فرض می‌داند. حمایت صادقانه بانک ایران‌زمین از پویش #من- هم-یک-جنگلبانم، به دریافت تندیس از دبیر دومین جشنواره روز جنگلبان منتهی شد.

حمایت از پویش سهم من برای تالاب

پویش سهم من برای تالاب، جدیدترین اقدام حمایتی بانک ایران‌زمین از محیط‌ زیست است. این نهاد مالی با حمایت از پویش #سهم- من- برای- تالاب، از مخاطبان خود در بسترهای مختلف خواسته است با پیوستن به این پویش و حمایت همه‌جانبه از آن، دین خود را در احیای دوباره تالاب‌های در معرض نابودی؛ همچنین تالاب‌های زنده نیازمند به کمک بیشتر، ادا کنند. استقبال از این پویش نیز بسیار قابل‌توجه بوده است.

اقدامات بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی همواره تاکید بر این محور بوده که وظیفه ذاتی بانک به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی در اجتماع، کمک به حفظ محیط‌ زیست و جلب مشارکت عمومی است.

بر طبق این گزارش بانک ایران زمین در راستای تلاش‌های مسئولانه خود در قبال جامعه و همسو با اهداف عالی کشور همواره فعالیت و تلاش خود را به عنوان یکی از سازمان‌ها مهم اقتصادی اثبات کرده و همواره در میان اولویت های کاری خود قرار داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.