کد مطلب: ۳۵۰۱۷۷

هشدار بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی

هشدار بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی

بانک مرکزی مجدداً به صادرکنندگان تاکید می‌کند که عدم تعیین تکلیف نحوه بازگرداندن ارز ناشی از صادرات خود به چرخه اقتصاد، اقدامات قانونی پیش‌بینی شده برای آنها را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک اعلام کرد، در راستای اجرای مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، جلسات متعدد با تولیدکنندگان و صادرکنندگان در جهت برگشت ارز حاصل از صادرات برگزار کرده است.

در این جلسات ضمن مذاکرات مستقیم و دریافت اسناد و مدارک صادرکنندگان، تفاهمات بسیار خوبی در جهت تعیین تکلیف ارز ناشی از صادرات آنها طی ده ماهه گذشته و نیز میزان عرضه ارز حاصل از صادرات برای ماه های آتی صورت گرفته است و در همین راستا به منظور تسهیل و تسریع در تامین نیازهای ارزی واردات بخش‌های تولیدی، نهایت مساعدت با آنها صورت گرفته است.

بر اساس تفاهمات انجام گرفته روند عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما و سنا به تدریج رو به افزایش نهاده است و لذا بانک مرکزی ضمن تاکید مجدد بر حمایت از تولید و صادرات کشور از آن دسته از صادرکنندگان که در راستای منافع و مصالح ملی، اقدام به برگرداندن ارز صادراتی خود به چرخه اقتصاد کشور اقدام می‌کنند، قدردانی می‌کند.

حسب تکالیف محوله به این بانک در مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در مورد صادرکنندگانی که نسبت به برگرداندن ارز خود اقدام نکرده‌اند، بانک مرکزی مجدداً به آن دسته از صادرکنندگان تاکید می‌کند که درصورت عدم اقدام و تعیین تکلیف نحوه بازگرداندن ارز ناشی از صادرات خود به چرخه اقتصاد، این بانک اقدامات قانونی پیش‌بینی شده برای آنها را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.