کد مطلب: ۷۵۰۵۹۶

روایت اتاق بازرگانی از اقتصاد ایران در هفتمین دوره نشان امین الضرب:زمستان است!

روایت اتاق بازرگانی از اقتصاد ایران در هفتمین دوره نشان امین الضرب:زمستان است!

به گفته رئیس اتاق بازرگانی در طول چند سال گذشته نه‌تنها اثرات تحریم‌های خارجی بر بدنه اقتصاد ایران کم نشده، بلکه همزمان خودتحریمی‌ها و به تعبیری تحریم‌های داخلی هم به اهرمی پرفشار علیه اقتصاد ملی ایران تبدیل شده ‌است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد کشور نیازمند رفتار خردمندانه است نه اختلاف‌افکنانه.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در سخنرانی آغازین هفتمین دوره مراسم اعطای نشان و تندیس کارآفرینی امین‌الضرب، با تاکید بر اینکه شرایط کشور نیاز به رفتار خردمندانه و عقل‌گرایی با پیش‌شرط دستیابی به همدلی دارد عنوان کرد که به هیچ عنوان فرصت و زمانه اختلاف‌افکنی نیست و جامعه کارآفرینی نیز بدون سیاست‌زدگی، آماده کمک به کشور است.

در آغاز این مراسم، رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به مهمانان، تاکید کرد که حضور فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی در این نشست سالانه، نشانه احترام جمعی به مفهوم مترقی کارآفرینی و تکریم جایگاه مردان و زنانی است که قلبشان برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی ‌می‌تپد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مسعود خوانساری گفت: برای هفتمین سال متوالی هم با وجود مصائب فراوان، این چراغ کوچک برای تقدیر از جامعه سختکوش کارآفرینی با امید به آینده‌ای سرشار از موفقیت روشن مانده‌ است. امیدوارم روزی بتوانیم در کنار هم و در اقتصادی سرزنده،‌ پویا و کارآمد به تقدیر از کارآفرینانی بپردازیم که کالاهایشان بازارهای جهانی را به تسخیر درآورده‌اند.

او افزود: بخش خصوصی در این روزها تحت انواع فشارهای اقتصادی قرار دارد. تحریم‌های بین‌المللی کسب‌وکار فعالان اقتصادی را نشانه رفته و مصائب آن بیش از آنکه دامان سیاست‌مداران را بگیرد، فعالیت‌های بخش‌خصوصی را با چالش همراه ساخته‌است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه لطمه‌های سخت شعارهایی چون بی‌اثر قلمداد کردن تحریم‌ها بر اقتصاد کشور غیرقابل کتمان است، گفت: نمونه آشکار آنکه درآمد ارزی کشور رو به کاهش، جذب سرمایه خارجی فرساینده و ناکافی، ورود تکنولوژی مدرن به کشور محدود و در نتیجه اقتصاد ایران کوچک شده به طوری رتبه ایران در میان اقتصادهای بزرگ جهان تنزل یافته است.

خوانساری عنوان کرد که نتیجه تمامی این فرآیندها در تورم فزاینده و سفرهای کوچک شده مردم انعکاس یافته و امروز بخشی از طبقه متوسط ایرانی به طبقه فقیر سقوط کرده است.

وی ادامه داد: طی چند دهه گذشته نه‌تنها اثرات تحریم‌های خارجی بر بدنه اقتصاد ایران کم نشده، بلکه همزمان خودتحریمی‌ها و به تعبیری تحریم‌های داخلی هم به اهرمی پرفشار علیه اقتصاد ملی ایران تبدیل شده ‌است. در این موقعیت کارآفرینان هم از جبهه خارجی آسیب می‌بینند ‌و هم سنگر پشت جبهه برای آنان ویران شده ‌‌است.

مسعود خوانساری با بیان اینکه برای بیرون رفتن از بحران‌های موجود، اقتصاد ایران باید با نگاهی فراگیر و ملی، مبانی توسعه و پیشرفت را بپذیرد، افزود: هیچ کشوری،‌ هیچ جامعه و هیچ اقتصادی حداقل طی یک قرن اخیر موفق نشده از پس شرایط نامطلوب خود برآید، بدون آنکه به سمت توسعه با محور بخش‌خصوصی و کارآفرینی چرخش کند. اگر کارآفرینی محور باشد، دستگاه سیاست خارجی هم به جای اینکه تحریم‌تراشی کند به سمت تنش‌زدایی و رفع تحریم‌ها می‌رود. همین‌طور نظام سیاست‌داخلی در عوض اینکه هر لحظه موانع بی‌شمار پیش روی فعالان اقتصادی بگذارد، به سوی حل مشکلات قدم بر‌می‌دارد. در یک کلام آنکه تمام نظام تصمیم‌گیری کشور، خود را با محور پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی هم‌ساز می‌کند.

منبع: اتاق بازرگانی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.