کد مطلب: ۲۱۵۳۹۳

واحدهای کوچک و متوسط صنعتی عارضه‌یابی می‌شوند

واحدهای کوچک و متوسط صنعتی عارضه‌یابی می‌شوند

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با دانشگاه خوارزمی تفاهم‌نامه ای امضا کردند که بر اساس آن واحدهای کوچک و متوسط صنعتی عارضه‌یابی می‌شوند.

در راستای گسترش هم‌فکری و همکاری‌های آموزش-پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با دانشگاه خوارزمی منعقد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این تفاهمنامه که به امضای «صادق نجفی» مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «محمدعلی سبحان الهی» رئیس دانشگاه خوارزمی رسید، مقرر شد طرفین برای راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی در مراکز خدمات فناوری و کسب‌و‌کار در همه استان‌ها و نیز تدوین راهکارهای مناسب عملیاتی برای راهبری شهرک صنعتی ICT تهران همکاری‌های مشترک انجام دهند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، عارضه یابی واحدهای صنایع کوچک و متوسط توسط اعضای هیات علمی دانشگاه و تدوین دوره MBA و DBA کسب و کارهای کوچک و متوسط پیگیری خواهد شد.

همچنین مقرر شد پروژه‌های پژوهشی در صنایع کوچک و متوسط طراحی شود.

85 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که حدود 1700 مورد آن واحد بزرگ صنعتی است و بقیه به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص دارد.

41 هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور مستقر است که 65 درصد آنها به نوعی فعال است و تولید دارد.

در دهه فجر امسال 375 واحد تولیدی در بخش صنایع کوچک با بیش از 35 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و با امکان ایجاد بیش از 12 هزار و 500 نفر اشتغال به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.