کد مطلب: ۷۴۸۱۱۱

شروع واردات برنج برای تنظیم بازار

شروع واردات برنج برای تنظیم بازار

عرضه نامحدود برنج دولتی از عصر امروز و واردات خودرو از جمله اقداماتی است که در روزهای اخیر به دلیل تعادل قیمت برنج در بازار به کارگرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت جهاد کشاورزی با توجه به تامین برنج مورد نیاز بازار، واردات برنج را آزاد کرد.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی گفت:در راستای تأمین برنج مورد نیاز بازار داخلی، محدودیت واردات را کامل حذف کردیم و امکان ثبت سفارش وجود دارد و واردات برنج ادامه خواهد داشت.
شهیاد آبنار، مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: در راستای تأمین برنج مورد نیاز بازار داخلی میزان واردات خودرو را افزایش داده‌ایم.

شهیاد آبنار افزود: در 24 ساعت گذشته 100 هزار تن ثبت سفارش برنج جدید انجام شده است که واردات آن نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: به شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز ابلاغ شده است که از عصر امروز اقدام به عرضه نامحدود برنج در بازار با قیمت مصوب اقدام کند.

تاثیر واردات برنج بر قیمت

حدود یک هفته پیش بود که رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران با انتقاد از توقف واردات برنج به دنبال تصمیم ناگهانی وزارت جهادکشاورزی نسبت به خالی شدن سبد مصرف اقشار کم‌برخوردار از برنج و کوچک شدن سفره آن‌ها ابراز نگرانی کرد.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایرانی، با بیان اینکه این تصمیم ناگهانی وزارت جهاد کشاورزی سفره اقشار آسیب‌پذیر و امنیت غذایی مردم خدشه وارد می‌کند، گفت: تولید محصول برنج داخلی پاسخگوی همه نیاز بازار نیست، مضاف بر اینکه باید توان خرید مصرف‌کنندگان را در نظر داشت.

او با یادآوری این مهم که در ایام پایانی سال و هم زمان شدن عید نوروز و حلول ماه مبارک رمضان تقاضا برای برنج افزايش می‌يابد، اظهارداشت: براساس آمار گمرک از ابتدای سال تا کنون حدود یک میلیون و ۲۷۴ هزار تن برنج وارد شده‌، در حالیكه نیاز کشور به واردات ۱.۵ میلیون تن می‌باشد و تا پایان سال باید ۲۵۰ هزار تن برنج وارد کشور شود تا پاسخگوی نیاز کشور بالاخص در زمان افزایش تقاضا به دلیل حلول همزمان دو عید بهار و قرآن باشد و در غیر این صورت کمبود برنج مشکل‌ساز می‌شود.

وی ادامه‌داد: سفره حداقل شش دهک پايين کشور، معادل نیمی از مصرف‌کنندگان برنج، وابسته به برنج‌های وارداتی است که قیمت به مراتب کمترى از تولیدات داخلی دارند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.