خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۳۱۰۳

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

واردات خودرو هیچ محدودیتی ندارد

واردات خودرو هیچ محدودیتی ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که هیچ محدودیتی در زمینه واردات خودرو وجود ندارد و مجوز ورود ۱۰۰ هزار خودروی خارجی به وزارت صمت داده شد و در حال انجام است و تا امروز ۱۲۰۰ خودرو در گمرک آماده ترخیص هستند، یعنی یک درصد مجوز محقق شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفتم اگر محدودیتی در واردات خودرو وجود دارد، مطرح کنید و امروز اعلام می‌کنم که هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سال ۱۴۰۰ مصوبه مجلس برای واردات خودرو انجام شد و اصلاحات در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و باید یادآوری کنم که مصوبه ممنوعیت ورود خودور در سال ۱۳۹۷ توسط سران قوا به علت مشکلات ارزی بود.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ۱۴۰۱ این مصوبه به اتمام رسید و امکان واردات با مصوبه مجلس فراهم شد و به وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد و این برای کاهش قیمت خودرو ضروری است. قیمت خودرو در ایران سرسام آور و واقعا نگران کننده است و این قیمت‌ها با هیچ ادبیاتی قابل توجیه نیست.

محدودیتی برای واردات خودرو وجود ندارد

پورابراهیمی اعلام کرد: مجوز ورود ۱۰۰ هزار خودروی خارجی به وزارت صمت داده شد و در حال انجام است و تا امروز ۱۲۰۰ خودرو در گمرک آماده ترخیص هستند، یعنی یک درصد مجوز محقق شده است.

نماینده کرمان و راور در مجلس افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید مشکل با استاندارد و … دارند و هیج کدام اینها برای ما قابل توجیه نیست و وضعیت نابسامان وزارت صمت را شاهد هستیم.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص واردات خودروی کار کرده، ادامه داد: به وزیر هم گفتم شما نه در واردات خودرو با منشاء ارز خارجی و با تایید بانک مرکزی هیچ محدودیتی ندارید و وزیر باید پاسخگو باشد. ضمن آنکه هیچ محدودیتی برای خودروهای با پنج سال کارکرد نیز وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است: یکی از راهکارهای کاهش تلفات جاده‌ای افزایش کیفیت خودرو است و این مهم و تعدیل قیمت در گرو رقابتی کردن بازار است.

وی خطاب به وزیر صمت گفت: اگر محدودیتی در واردات وجود دارد، مطرح کنید و به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام می‌کنم که هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

اجماع ملی برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای

پورابراهیمی امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به رتبه استان کرمان در کاهش تلفات جاده‌ای در طرح نوروزی ۱۴۰۲ اظهار کرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور است و مسیر جاده‌ای بسیار زیادی دارد که باید ضریب راه‌ها را لحاظ کنیم.

او با اشاره به سهم تلفات جاده‌ای در علل فوت مردم ایران اظهار کرد: سالانه حدود ۱۷ هزار نفر به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته همه دستگاه‌ها را برای انجام اقداماتی در راستای اقدامات پیشگیرانه برای حوادث ترافیکی دعوت کردیم و مبنای حرکت را بیمه‌ها قرار دادیم.

وی جاده، خودرو و راننده را سه عامل اصلی در تصادفات دانست و اظهار کرد: اقدامات دستگاه‌های دخیل در جهت کاهش تلفات تصادفات بسیار مهم است و منابعی به دستگاه‌ها اختصاص داده شده اما انحراف جدی در میزان منابع و مصارف در ماموریت‌هایی که به این دستگاه‌ها داده شده، وجود دارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: سالیانه ۱۷ هزار کشته جاده‌ای، به اندازه یک جنگ نظامی است و اینگونه مسیر حرکت ما را تحت تاثیر قرار می دهد. اجماع ملی برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای شکل گرفته و نگاه دولت در همین راستاست. همچنین اهتمام کمیسیون اقتصادی مجلس نگاهی ملی است.

وی با بیان این که نجات جان یک نفر به منزله نجات یک جامعه است، در ادامه عنوان کرد: کیفیت خودرو در کاهش خسارات مالی و جانی موثر است. برای تعدیل قیمت بازار خودرو و کیفیت برنامه ریزی کردیم.

وی در پایان اظهار کرد: اعتبارات راهداری حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و راهداری با ۷۰ درصد تخصیص در بین کل دستگاه‌ها در این زمینه رتبه اول را دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.