کد مطلب: ۶۴۵۶۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌د

جزئیات وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان/ شرایط دریافت چیست؟

جزئیات وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان/ شرایط دریافت چیست؟

افزایش تسهیلات وام مسکن جوانان شامل حال چه کسانی خواهد شد؟ صاحبان کدام حساب ها می توانند از این پس برای خرید مسکن تا سقف ۲ میلیارد تومان وام بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام بانک مرکزی از این پس تسهیلات مسکن جوانان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ این تسهیلات دقیقا چیست و از این پس شامل حال چه کسانی می‌شود؟

شب گذشته اعلام شده که با موافقت بانک مرکزی قرار است سقف تسهیلات مسکن جوانان تغییر کند. بنابر این خبر از این پس صاحبان این حساب‌ها می‌توانند به شرط واجد شرایط بودن از ۱٫۴ میلیارد تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند.

مشمولان تسهیلات جدید چه کسانی هستند؟

پیگری‌های تجارت‌نیوز از بانک مرکزی و بانک مسکن که تنها بانک عامل پرداخت‌کننده وام مسکن جوانان محسوب می‌شود، نشان می‌دهد که این افزایش از فروردین ۱۴۰۱به بعد شامل حساب‌های جدید می‌شود.

به بیان دیگر تمامی حسابهایی که تا پیش از این تاریخ افتتاح شده‌اند؛ فارغ از میزان موجودی و زمان بازگشایی آن مشمول دریافت تسهیلات به نرخ قدیم هستند.

البته صاحبان این حساب‌ها برای استفاده از سقف جدید تسهیلات، اجازه افتتاح حساب جدید را دارند؛ گشایش حساب جدید هیچ تعارضی با دایر ماندن حساب قدیمی ندارد اما در نهایت وام مسکن جوانان برای یک مرتبه اعطا می‌شود.

حساب مسکن جوانان، حسابی با شرایط خاص

برای استفاده از تسهیلات مسکن جوانان هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. در این خصوص استثنایی وجود دارد. با موافقت بانک مرکزی مادران این اجازه را دارند تا به صورت مستقل برای فرزندانشان این حساب را افتتاح کنند.

از طرف دیگر افراد سالخورده هم می‌توانند چنین حسابی را به نام خودشان بازگشایی کنند. تنها یک شرط کلی برای عموم صاحبان حساب هست. باید در بازه زمانی ۵ تا ۱۵ ساله موجودی حساب تا سقف مورد نظر تکمیل شود.

تاثیر افزایش تسهیلات مسکن بر بازار مسکن

موافقت بانک مرکزی با افزایش ۱۰۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن جوانان در راستای حمایت از قانون جهش تولید مسکن بوده است.

در چارچوب جدید صاحبان حساب مسکن جوانان در تهران ، مراکز استانها و شهرهای بزرگ ( بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت) می‌توانند به ترتیب تا سقف ۲ میلیارد، ۱٫۷ میلیارد و ۱٫۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

با توجه به نحوه رسانه ای شدن این خبر، انتظار می‌رود بخشنامه اجرای آن طی روزهای آینده نهایی و ابلاغ شود.

پیش بینی می‌شود که در نتیجه افزایش سقف وام مسکن جوانان بر تعداد متقاضیان گشایش حساب های مسکن جوانان افزوده شود. شعب بانک مسکن نیز در سراسر کشور با حجم زیادی از مراجعان روبرو شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فردا پس فرد که این وامها رو کردن توو پاچه مردم حباب مسکن می ترکه و مردم بدبخت بی چاره باز هم می رن توی ضرر بیشتر… و بانکها باز هم می رن توو سود بیشتر….!!!!
    چقدر بدبختیم ما….!!!!

    • ناشناس

      دقیقا بانک مسکن زالو وار وام میدهد و با سیاستهای رزیلانه اش قیمت مسکن را دست کاری میکند تا مسکن رکود نشه و وام گیرندگان بتوانم اقساط خود را پرداخت کنن

    • ناشناس

      با این قیمت دلار و ماشین شما هنوز فکر می کنی مسکن حباب داره؟ الان یک آپارتمان در مراکز استان غیر از تهران مثلا 1.2 میلیارد هست که میشه 6 تا پراید. کجاش گرونه؟

    • خسته

      چند ساله که این حباب میخاد بترکه ولی نترکید
      گنبد آهنین ترکید و حباب مسکن نه
      امثال من بدبخت هم تو طرح مسکن یکم پولم با … یکی شد و هیچ کس خبری از ما نگرفت

  • ناشناس

    با سلام، 5 سال دیگه به احتمال خیلی زیاد با این وام های با ارزش بین یک تا دو میلیارد، به خاطر تورم چیزی نمیشه خرید

  • ناشناس

    بنده بعد از ۱۵ سال واریز پول به حساب مسکن جوانان، الآن می تونم مبلغ ۴۵میلیون تومان وام بگیرم، که با وام اوراق مسکن وغیره نهایتا تا سقف ۲۰۰ میلیون به بنده وام میدن. شما قضاوت کنید، چنین حسابی بعد از ۱۵ سال تورم بازار مسکن، به چه دردی میخوره؟

  • ناشناس

    خانه گران می شود کار درستی نیست

  • ناشناس

    بعد ببخشید میشه بگید اقساطش چقدر هست ؟؟؟؟ حالا قسط به کنار نرخ سودش چقدره ؟؟؟؟ اون هم به کنار هزینه دستمزد سالانه اش چقدره ؟؟؟؟

  • ناشناس

    با عرض سلام
    به نظرمن این طرح گره ای از کار سپرده گزاران باز نمیکند چون حداقل زمان برخورداری ازاین وام 5سال بعد است که بااین افزایش بی رویه نرخ مسکن که هیچ کنترلی روی آن نیست 2میلیارد ارزشی ندارد باز اگر شامل حسابهای پیشین هم میشد باز یه گوشه ای از کار رو میگرفت

  • ناشناس

    اینم برا پولدارا خوبه. پول اضافه دارن برا بچه ها با خیال راحت حساب باز میکنن.
    عزیز من کسی که‌ تا پنج سال هم باید کرایه خونه بده هم باید اینجا پس‌ انداز کنه به‌ نظرتون بهتر نیست وام سریع تر بگیره و این دوتا هزینه رو صرف دادن قسط بکنه؟اینجوری بعد پنج سال صاحب خونه ای میشه که اقساط هم تموم شده‌ و احتمالا کلی هم رفته رو قیمتش. جوانان تو سرتون. پنج سال حداقل انتظار برا مستاجر مگه شوخیه. پنج ساله دیگه خونه رو با پنج میلیارد هم نمی‌شه خرید.

  • هادی

    خودتونو مسخره کردید یا مردمو
    چی میمونه از دومیلیارد بعد از ۱۵ سال