کد مطلب: ۲۲۵۷۷۵

وام ۶۰ میلیونی بدون سپرده برای تهرانی‌ها

وام ۶۰ میلیونی بدون سپرده برای تهرانی‌ها

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، در سال جدید سقف تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده با اولویت بافت فرسوده در تهران ۶۰ میلیون، شهرهای بزرگ و مراکز استان ۵۰ میلیون و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است.

رحیمی انارکی ضمن تشریح تسهیلاتی که در سال جدید برای ساخت و خرید مسکن در نظر گرفته شده است، به ۵ محور سیاست‌های اعتباری سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: تامین مالی با اولویت بافت فرسوده، تقویت توان مالی خانه‌اولی‌ها، اولویت در تامین مالی واحدهای میان‌متراژ، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و همچنین حمایت از تامین مالی پروژه‌های ساختمانی مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین ساخت، ۵ محور سیاست‌های اعتباری در سال جدید است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل بانک مسکن درباره نحوه پرداخت تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن گفت: سازنده‌ها و پروژه‌های ساختمانی برای دریافت این تسهیلات به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که سقف تسهیلات متناسب با هر دسته، متفاوت تعریف شده است.

برای سنتی‌سازی، سقف تسهیلات بدون سپرده ساخت در تهران ۷۰ میلیون تومان، در مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون، در سایر شهرها ۵۰ میلیون و در مناطق کمتر توسعه‌یافته ۴۰ میلیون تومان است.

این تسهیلات به سازنده‌های دارای صلاحیت حرفه‌ای و پروانه انبوه‌سازی نیز در ۴ گروه شهری نام‌برده‌شده به‌ترتیب در سقف‌های ۹۰، ۸۰، ۷۰ و ۶۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

سازندگان حرفه‌ای در صورتی که از تکنولوژی‌های نوین ساخت و کاهنده مصرف انرژی در ساختمان برای ساخت‌وساز استفاده کنند، در قالب دسته سوم تسهیلات، در تهران ۱۱۰ میلیون، در مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر ۱۰۰ میلیون، در سایر شهرها ۹۰ و در مناطق کمتر توسعه‌یافته ۸۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده دریافت خواهند کرد ضمن آنکه نرخ سود تسهیلات برای دسته سوم، یک درصد کمتر از دو دسته دیگر خواهد بود.

مدیرعامل بانک مسکن درباره تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده نیز گفت: در سال جدید سقف تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده با اولویت بافت فرسوده در تهران ۶۰ میلیون، شهرهای بزرگ و مراکز استان ۵۰ میلیون و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است که مشروط به در اختیار بودن منابع، پرداخت خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.