کد مطلب: ۵۸۰۵۳۰

واکسن «جانسون‌ اند جانسون» در ایران مجوز گرفت

واکسن «جانسون‌ اند جانسون» در ایران مجوز گرفت

رئیس سازمان غذا و دارو از بررسی واکسن اسپوتنیک لایت در کمیته علمی واکسن و تایید آن در کشور خبر داد و گفت: واکسن کرونای جانسون اند جانسون نیز در ایران تایید شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو از صدور مجوز برای واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون خبر داد و گفت: واکسن کرونای تک دوزی اسپوتنیک لایت توسط ایران تایید دارد.

او ادامه داد: واکسن اسپوتنیک لایت در کمیته علمی واکسن بررسی شده و مورد تایید متخصصان قرار گرفته است و کمیسیون قانونی ساخت و ورود هم به عنوان بالاترین مرجع قانونی کشور در زمینه ثبت و ورود دارو و واکسن، این واکسن را بررسی و در نهایت تایید کرده و به این واکسن مجوز مصرف اضطراری داده شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در فضای مجازی البته اعلام شده است که واکسن اسپوتنیک لایت تنها واکسن تک‌دوزی تایید شده در ایران است که این طور نیست و واکسن کرونای تک‌دوزی جانسون و جانسون نیز به عنوان یک واکسن تک‌دوزی دیگر به تائید کمیسیون رسیده است.

واکسن جانسون اند جانسون واکسن کووید-۱۹ است. واکسن جانسون اند جانسون توسط شرکت یانسن واکسینس در لیدن هلند و شرکت بلژیکی جانسن فارماسیوتیکا تولید شده که زیرمجموعه شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون است، ساخته شده است. واکسن جانسون اند جانسون یک واکسن تک دُزی است. واکسن جانسون اند جانسون در ایران مجوز مصرف اضطراری گرفته است.

منبع: رکنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه اختصاصی ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.