کد مطلب: ۱۹۰۸۴۵

وجود ۸۷۰ هزار دانش‌آموز گرسنه دبستانی در لندن

وجود 870 هزار دانش‌آموز گرسنه دبستانی در لندن

در سراسر انگلیس 870 هزار دانش‌آموز گرسنه دبستانی وجود دارد که با وجود زندگی در کنار والدین، خانواده از پس تامین مخارج زندگی و غذای آن‌ها بر‌نمی‌آیند.

بر اساس آمار و ارقام موجود، در سراسر انگلیس، 870 هزار دانش‌آموز گرسنه دبستانی وجود دارد که با وجود زندگی در کنار والدین، خانواده از پس تامین مخارج زندگی و غذای آن‌ها بر نمی‌آیند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داده‌ها حاکی از آن است که از هر 10 کودکی که با خانواده زندگی می‌کند، یک نفر دچار سوء‌تغذیه است و پدر و مادر برای تامین غذای وی دچار مشکل هستند.

داده‌ها مشخص کرده است، حداقل 870 هزار کودک زیر 12 سال شب‌ها گرسنه می‌خوابند، چون شرایط مالی خانواده حتی اجازه فراهم کردن حداقل‌های تغذیه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهد.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند: دانش‌آموزانی که گرسنه و با معده خالی سر کلاس درس حضور می‌یابند، یک ساعت از زمان یادگیری آموزش‌های کلاس را از دست می‌دهند؛ دانش‌آموزان گرسنه قادر به تمرکز نیستند، سست‌تر هستند و کمتر یاد می‌گیرند.

موضوع نگران‌کننده‌تر این است که بنابر بر گفته یک چهارم معلمان، دانش‌آموزان گرسنه سر کلاس چُرت می‌زنند؛ یک کودک گرسنه برای تمرکز و یادگیری در مدرسه نسبت به همسالان خود بسیار بیشتر دچار مشکل است و از این طرق پتانسیل قابل توجهی که برای یادگیری در سر کلاس درس دارد را از دست می‌دهد.

خیّرین انگلیسی تصمیم گرفته‌اند تا با پرداخت وجوه نقدی برای کاهش آمار دانش‌آموزان گرسنه اقدام کنند و تصمیم آنها نیز بر این است که از محروم‌ترین مدارس ابتدایی لندن این اقدام صورت گیرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.