خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۸۱۵۵

آیا ورود صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس به نفع فرهنگیان است؟

آیا ورود صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس به نفع فرهنگیان است؟

نایب ‌رئیس هیات‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق، شرکت سهامی نیست و در زمره موسسات غیرتجاری انتفاعی به شمار می‌رود و از این رو، موضوع بورسی کردن صندوق در حال حاضر به هیچ عنوان مطرح نیست، آنچه مطرح است بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عیسی شهسوار خجسته، نایب ‌رئیس هیات‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بورسی شدن شرکت‌ها، نه تنها موجب شفافیت اطلاعات و ایجاد بازاری منصفانه برای دادوستد می‌شود، بلکه زمینه را برای نظارت دقیق‌تر بر عملکرد شرکت‌ها فراهم می‌کند.وی ادامه داد: از مزایای بورسی شدن شرکت‌ها می‌توان به امکان دستیابی اعضای صندوق و کارکنان شرکت‌ها به سهام آنها از طریق بازار سرمایه اشاره کرد که این امر می‌تواند به افزایش انگیزه آنان در محیط کار منجر شود و به تعلق‌خاطر فرهنگیان عضو موسسه در مشارکت و همکاری آنان بیفزاید.

وی گفت: به طور کلی شرکت‌های بورسی از تسهیلات مالیاتی برخوردارند. در کشور ما، مالیات درآمد حاصل از واگذاری سهام شرکت‌های بورسی فقط ۰٫۴ درصد بوده و عملکرد شرکت‌های بورسی از ۱۰درصد بخشودگی (تخفیف) مالیاتی برخوردارند و اگر سهام شناور شرکتی، بیش از ۲۰ درصد باشد، این تخفیف مالیاتی به ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

نایب‌ رئیس هیات‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص واگذاری صندوق و ورود آن به بورس خاطرنشان کرد: صندوق تابع مفاد اساسنامه خود و حسب مورد، سایر مقررات مربوط است. صندوق، شرکت سهامی نیست و در زمره موسسات غیرتجاری انتفاعی به شمار می‌رود و از این رو، موضوع بورسی کردن صندوق در حال حاضر به هیچ عنوان مطرح نیست، آنچه مطرح است بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق است.

وی ضمن اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت هیات مدیره، صیانت از حقوق فرهنگیان عضو صندوق است، تصریح کرد: موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، یک بنگاه اقتصادی خصوصی متعلق به فرهنگیان عضو آن است که پیرو تصویب تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم، در چارچوب ماده ۵۸۴ قانون تجارت تاسیس و در اجرای ماده ۵۸۵ قانون مزبور به ثبت رسیده است. صندوق در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.