کد مطلب: ۲۳۵۴۹۲

وضعیت اشتغال در اروپا؛ سوئد رکورددار است

وضعیت اشتغال در اروپا؛ سوئد رکورددار است

آمارهای جدید از نرخ اشتغال افراد ۲۰ تا ۶۴ ساله در اتحادیه اروپا نشان می‌دهد سوئد وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورها دارد، درحالی‌که یونان در انتهای این رده‌بندی قرار گرفته است.

متوسط نرخ اشتغال افراد ۲۰ تا ۶۴ سال در اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۷۲.۲ درصد رسیده است که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. روند رو به رشد اشتغال‌زایی هم برای زنان و هم مردان مشهود است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استراتژی این اتحادیه معین کرده است تا افق زمانی ۲۰۲۰، نرخ اشتغال به ۷۵ درصد برسد و این هدف از هم‌اکنون توسط یک سوم از اعضاء به دست آمده است.

به جز دانمارک، در تمامی کشورهای دیگر عضو نرخ اشتغال افراد ۲۰ تا ۶۴ سال به نسبت سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

بیشترین افزایش در اشتغال نیز در بلغارستان با افزایش ۳.۶ درصدی به ثبت رسیده است و پس از این کشور، اسلوونی با ۳.۳ درصد افزایش، پرتغال با ۲.۸ درصد افزایش، رومانی با ۲.۵ درصد افزایش، کرواسی با ۲.۲ درصد افزایش و استونی با ۲.۱ درصد افزایش، موفق‌ترین کشورها در اشتغال‌زایی بوده‌اند.

سوئد با نرخ اشتغال ۸۱.۸ درصد رکورددار اشتغال در بین اعضای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و پس از این کشور آلمان با ۷۹.۲ درصد، استونی با ۷۸.۷ درصد، جمهوری چک با ۷۸.۵ درصد، انگلیس با ۷۸.۲ درصد، هلند با ۷۸.۲ درصد، دانمارک با ۷۶.۹ درصد، لیتوانی با ۷۶ درصد و اتریش با ۷۵.۴ درصد قرار دارند.

از طرف دیگر یونان با نرخ اشتغال ۵۷.۸ درصد، بدترین عملکرد را داشته است و پس از این کشور، ایتالیا با ۶۲.۳ درصد، کرواسی با ۶۳.۶ درصد و اسپانیا با ۶۵.۵ درصد قرار دارند.

کمترین شکاف جنسیتی اشتغال متعلق به کشور لیتوانی است که نرخ اشتغال مردان ۲۰ تا ۶۴ سال تنها یک درصد بیشتر از نرخ اشتغال زنان است.

پس از این کشور، فنلاند با ۳.۵ درصد، سوئد با چهار درصد و لتونی با ۴.۴ درصد قرار دارند. بیشترین شکاف نیز در مالت با ۵۸ درصد، ایتالیا با ۱۹.۸ درصد و یونان با ۱۹.۷ درصد به چشم می‌خورد. متوسط اختلاف بین نرخ اشتغال مردان و زنان در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۱.۵ درصد بوده است.

بیکاری افراد گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ سال بیش از سایر گروه‌هاست و برای زنان ۵۰.۹ درصد و برای مردان ۶۳.۷ درصد بوده است.

بیشترین نرخ اشتغال این گروه سنی متعلق به سوئد با ۷۶.۴ درصد، آلمان با ۷۰.۱ درصد و دانمارک با ۶۸.۹ درصد است، در حالی که کمترین نرخ متعلق به یونان با ۳۸.۳ درصد، ایتالیا با ۳۹.۸ درصد و کرواسی با ۴۰.۳ درصد است.

منبع: دفتر آمار اتحادیه اروپا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.