کد مطلب: ۵۲۲۶۹۹

­قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

قیمت‌ها رو به کاهش است

قیمت‌ها رو به کاهش است

­قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: بازار بسیار آرامی داریم و قیمت‌ها رو به کاهش است. محمدصادق مفتح در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: طبق روال سال‌های گذشته ذخیره‌سازی میوه شب عید انجام و از روز گذشته در میادین میوه‌ و تره بار توزیع شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ­قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: بازار بسیار آرامی داریم و قیمت‌ها رو به کاهش است.

محمدصادق مفتح در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: طبق روال سال‌های گذشته ذخیره‌سازی میوه شب عید انجام و از روز گذشته در میادین میوه‌ و تره بار توزیع شد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه سیب و پرتقال به وفور در میادین میوه‌ و تره بار و مغازه‌ها وجود دارد، افزود: بازار بسیار آرامی داریم و قیمت‌ها رو به کاهش است.

او بیان کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شد، قیمت موز به یک سوم کاهش یافته و منطقی شده است.

مفتح گفت: باوجود اینکه شکر در این ایام، هم مصرف خانگی دارد و هم مصرف صنعتی و تولیدی، اما خوشبختانه امسال مشکلی در این زمینه نداریم.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: روغن مایع سرخ کردنی به وفور در مغازه‌ها موجود است و مشکلی نداریم، اما روغن جامد مقداری در بازار کم است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تولید افزایش یابد.

صمد عزیزنژاد، کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: گوشت مرغ به عنوان کالای جانشین محسوب می‌شود و وقتی قیمت گوشت افزایش می‌یابد تقاضا برای کالای جانشین(مرغ) افزایش پیدا می‌کند و افزایش تقاضای ناشی از افزایش قیمت گوشت موجب می‌شود که به تدریج شیب افزایش قیمت نسبی مرغ را هم داشته باشیم.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دلالی ذاتا بد نیست، اما نباید برای نظام اقتصادی مضر باشد، گفت: تولیدکننده باید اطمینان داشته باشد که زحماتش هدر نمی رود.

عزیزنژاد بیان کرد: دلیل اینکه می‌بینیم یک کشاورز، محصول هندوانه خود را از عصبانیت له می‌کند، این است که به او آموزش‌های درستی داده نشده و از او حمایت هم نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش دروغ هست .لطفا واقعیت رو با عکس و فیلم انعکاس بدین…