کد مطلب: ۴۳۷۳۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت بازار پس از شیوع کرونا / برای بهبود وضعیت مشاغل چه شد؟

وضعیت بازار پس از شیوع کرونا / برای بهبود وضعیت مشاغل چه شد؟

بازارها پس از شیوع کرونا با افت شدید فروش کالا و کاهش قابل توجه مشتریان مواجه شده‌اند، اما در این بین اقداماتی از سوی دولت برای کمتر شدن خسارات وارده به مشاغل صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شیوع بیماری کرونا از هفته اول اسفند ماه با خساراتی برای مشاغل مختلف همراه بود، ابتدا در بخش سفرها ورود پیدا کرد و بسیاری از بلیت‌هایی ریلی و هواپیمایی که خریداری شده بود برگشت خورد.

وب‌سایت فلایتو در همان زمان اطلاعیه‌ای را منتشر کرد مبنی بر این که روزانه ۱۰ هزار تماس با این وب‌سایت می‌شود، مبنی براین که شهروندان می‌خواهند فعلا سفر نکنند.

همچنین حجم بلیت‌های استرداد شده را تا پایان سال معادل ۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

عادل طالبی نیز اعلام کرد که با گسترش ابتلا به کرونا، سطح فروش‌های اینترنتی کاهش یافته و محدود به برخی از مواد بهداشتی و غذایی شده است.

اما این تنها بخشی از تاثیر ویروس کرونا در بخش فعالیت‌های مشاغل استارتاپی است، این ویروس موجب تعطیلی و از رونق افتادن بسیاری از مشاغل سنتی نیز شده است.

کاهش 50 درصدی فروش لوازم خانگی یکی از اثرات آن در بخش بازار است.

مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی نیز از ویروس کرونا مصون نبوده است، گفت: شیوع بیماری کرونا موجب کاهش ۵۰ درصدی فروش در بازار لوازم خانگی شده است.

وی همچنین پیش‌بینی کرده است که اگر شرایط تولید به همین روال باشد، سال آینده در صورت استقبال مردم از خرید احتمالا با کمبود لوازم خانگی مواجه خواهیم شد.(میزان)

براساس گزارش خبرآنلاین از وضعیت بازارها در این روزها پایین بودن فروش وضعیت حاکم بر مشاغل است.

فروشندگان و تولیدکنندگان در مقابل این سوال که کرونا در کسب‌وکار شب عید شما چه تاثیری گذاشت، اکثرا از نبود نزدیک به ۹۰ درصد مشتری صحبت می‌کنند.

در این میان، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه خود به رئیس جمهور، پیشنهاداتی همچون تسهیل فرآیند ثبت‌سفارش، اعطای موقت فرصت واردات بدون انتقال ارز و اعطای فوری تسهیلات مالی ارزی و ریالی برای تامین مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی و تامین نیازهای وارداتی کشور برای پیشگیری، محافظت و مقابله با ویروس کرونا، ارتقای اولویت بازپرداخت بدهکاری و دیون دولت به بخش خصوصی در لایحه بودجه و نظام مدیریت مالی دولت، تمدید شش ماهه تمامی مزایا و معافیت‌هایی که موعد آنها به موجب مقررات موضوعه خاص تا پایان سال جاری بوده است، بخشودگی مالیات، حق بیمه تامین‌ اجتماعی و سایر عوارض (نظیر عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) برای کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی خرد تا انتهای اردیبهشت‌ماه، امهال و تنفس شش ماهه وصول کلیه مطالبات بانک‌ها، دوایر دولتی و عمومی نظیر مالیات، حق بیمه تامین اجتماعی و سایر عوارض (نظیر عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) برای کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی خرد، مطرح کرده است.

برای بازار کرونازده چه تصمیماتی گرفته شد؟

کسب‌وکارهای حقیقی و حقوقی که اقساط برای تسهیلات خود دارند، در سه ماه بهمن و اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، اقساط آنها دریافت نخواهد شد؛ اما در عوض، اقساط این سه ماه به انتهای قرارداد آن‌ها اضافه خواهد شد.

اشخاصی که اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه دارند و در سه ماه مذکور (بهمن و اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹)، این اقساط سررسید می‌شود، مشمول این دستورالعمل خواهند بود.

بنا بر تصمیمات اتخاذ شده در دولت و سازمان امور مالیاتی، سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه های کوچک اشخاص حقیقی و حقوقی تغییر کرده است.

بر این اساس، بعد از شیوع بیماری کرونا، سقف درآمد مشمول بنگاه‌های کوچک برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان و حقوقی از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.