کد مطلب: ۵۵۰۵۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش مخاطبان به پرداخت نشدن حقوق سربازان / «یک سال سربازی بدون حقوق!»

واکنش مخاطبان به پرداخت نشدن حقوق سربازان / «یک سال سربازی بدون حقوق!»

اواخر فرودین ماه بود که ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که حقوق سربازان افزایش یافت. اما برخی از سربازان می‌گویند این خبر صحت ندارد و افزایش حقوق نداشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اواخر فرودین ماه بود که ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که حقوق سربازان افزایش یافت. اما برخی از سربازان می‌گویند این خبر صحت ندارد و افزایش حقوق نداشتند.

براساس اطلاعیه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح در این مورد منتشر کرد حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن نیز چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

اما حالا با گذشت دو ماه از این اطلاعیه برخی از سربازان می‌گویند نه تنها خبری از افزایش حقوق نبوده بلکه چند ماه است حقوق آنها پرداخت نشده است.

دو سال از زندگی عقب می‌افتیم، فرصت کار و تحصیل را از دست می‌دهیم، افسردگی و مشکلات روانی هم برایمان پیش می‌آید اما از کمترین حقوق هم محروم هستیم.

تجارت‌نیوز در گزارشی به مشکلات حقوق سربازان پرداخت. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را در این مورد می‌خوانید:

«سرباز وزارت دفاع هستم و مدرک فوق لیسانس دارم با درجه ستوان دومی ، همه جا از حقوق یک و نیم میلیون تومانی حداقل واسه ما صحبت می‌کردند ولی فروردین ۹۰۰ تومان واریز کردند و اردیبهشت ماه یک میلیون ۱۹۰ هزار تومان.»

«سرباز دادگستری هستم. ماهی ۳۰۰ هزار تومان بیشتر نمی‌گیرم. گفتند ماه‌های بعد زیاد می‌شود ولی نشد. »

«همسر من با فوق لیسانس مهندسی گاز ۶ ماه است که در نیروانتظامی خدمت می‌کند بدون یه قرون حقوق! زیر فشار قسط و مشکلات مالی له شدیم.»
«پسر من سرباز زندان است. نه تنها بیشتر نشده بلکه حقوق قبلی را هم برای او پرداخت نشده است.»

«من یک پسر سرباز دارم که یک سال است در انتقال خون شبانه‌روزی کار می‌کند. هیچ گونه حقوقی هم برایش پرداخت نشده است.»

«سرباز امریه آموزش و پرورش هستم. قرار بود اضافه کنند ولی نکردند. متاهل هم هستم. کلا ۷۰۰ هزار تومان حقوق برایم پرداخت می‌شود.»

«۲ ماه از خدمت پسرم می‌گذرد و حقوقی هم برایش پرداخت نشده است. در۲۰ روز گذشته به دلیل بی‌برنامگی ۷ بار او را به خانه فرستادند، هزینه هر بار رفت و آمد او حدود ۴۰۰ هزار تومن است. چطور این هزینه‌ها را بدهیم؟!»

« ۴ ماه است سرباز جزیره کیش هستم ولی فقط یک بار ۳۶۰ هزار تومان برایم پرداخت شد.»

«سرباز معلم هستم و حقوقم هیچ تغییری نکرده و اضافه نشده است. فقط ۳۹۱ هزار تومان برایم واریز می‌شود!»

روایت سربازان از وضعیت حقوق و مشکلات آن کم نیست. برخی می‌گویند حقوق دارند ولی کم است و برخی هم می‌گویند چند ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند. نکته دیگری که بسیاری از سربازان به آن اشاره دارند، افسردگی در دوران سربازی است. آنها می‌گویند گاهی تا مرز خودزنی هم می‌روند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقا سرود ایران رو پخش کن 🙂

  • ناشناس

    بنده سرباز امریه هستم شش ماه هست هیچ حقوقی بهم ندادن و هیچکس هم جواب درستی بهم‌نمیدن- حقوق خودشون یک هفته که هیچ یک روز هم عقب بیفته تا خود وزارتخونه هم صداشون میره ،ولی سرباز بدبخت وظیفشه کار کنه حتی اگه هیچی بهش ندن

    • ناشناس

      هی داداش چی بگیم به کی بگیم منم الان ۴ ماه هست حقوق نگرفتم سرباز وزارت کشور هستم وداخل فرمانداری خدمت میکنم متاهل هستم وهر موقع که خونه میام دست خالی شرمنده زن بچه خودم هستم با مدرک لیسانس

    • ناشناس

      داداش منم سرباز هستم حرفی برای گفتن ندارم

  • عثمان بامری

    خبری ندارم فقط خبرم اینه که امریه وزارت کشور هستم وداخل فرمانداری خدمت میکنم توی سیستان وبلوچستان والان ۳ ماه هستش نه حقوق گرفتم ونه خبری از افزایش حقوق متاهل هستم …شبا وقتی دست خالی پیش زن بچه خودم میام شرمنده هستم …حرفا زیاده ولی نمیدونم اینارو به کی بگم

  • ناشناس

    شوهر منم دوماهه کلا خدمت میکنه هیچ حقوقی دریافت نکرده چند روز دیگه ام زایمان میکنم کسی نیس که حتی ببینه

  • محسن غفاری

    سلام سرباز معلم هستم
    متاهل
    حقوق تیرماه ۶۵۰ واریز کردم

  • محمد

    سلام سرباز استانداری سیستان و بلوچستان هستم اکنون تاریخ 15/5/1400 حقوق خرداد ماه رو دادن به مبلغ 490 هزار تومان البته لازم به ذکر است که حکمی که لازم و اجرا است و به ما دادن مبلغ 1600 هزار تومان میباشد نمیدونم الباقی حقوق ما چی میشه ؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    نامزد من شش‌ماهه رفته خدمت یک ریالم براش واریز نکردن هروقتم میره پرس و‌جوو‌کنه الکی میگن این ماه میاد ولی نمیاد نمیدونیم چکار کنیم پیش هزارتا قرض کردیم واسه خرجش‌امیدومون به این حقوق بود ک‌نمیدن

  • امیدکر

    سلام من سرباز نیروی انتظامی هستم حقوقم ماه های قبل ۲۲۰۰بود حالا این ماه ۱۲۰۰ریختن بااین همه مشکلات زندگی خودمم ۲تابچه دارم این چه بی برنامگیه

  • ناشناس

    سلام پسرم ۲ماهه سرباز است ادر تاریخ ۱/۸/۴۰۰اعزام شده هرماه ۷۰۰تومن حقوق واسش پرداخت میکنن

  • رضا

    سلام خدمت دوستان عزیز
    بنده سال89رفتم خدمت طول خدمت سربازی هیچ حقوقی دریافت نکردم۲۲ماهم خدمت کردم هرچی هم گذارش میدادم به نتیجه ای نرسیدم حالابعداین همه مدت می‌خوام برم سراغش آیا کسی می‌تونه کمکم کنه چکارکنم