کد مطلب: ۳۵۷۳۳۴

کارنامه بازار سرمایه در روز ۱۴ اسفند ماه سال ۱۳۹۷

ریزش بورس کام قندی‌ها را شیرین کرد

ریزش بورس کام قندی‌ها را شیرین کرد

وضعیت کلی بازار سهام امروز بی‌رمق و منفی بود. در پی افت روز گذشته شاخص کل، امروز نیز به این ریزش دامن زد و با افت حدود 1700 واحدی در کانالی پایین‌تر قرار گرفت. گروه زراعت در بازار امروز، جزو پربازده‌ترین گروه‌ها بود، به طوری که تمام نمادهای این گروه با تشکیل صف خرید در بالاترین قیمت روزانه خود مورد معامله قرار گرفتند. با شایعه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی، قیمت سهام مواد گوشتی، قند و شکر و محصولات زراعی در حال افزایش است.

بازار سهام که از ابتدای هفته جاری بی‌رمق ظاهر شده، در پی افت روز گذشته شاخص کل، امروز نیز به این ریزش دامن زد و با افت حدود 1700 واحدی در کانالی پایین‌تر قرار گرفت.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، با افت 1645 واحدی معادل 1.01 درصد همراه شد و به کانال 162 هزار واحدی سقوط کرد. شاخص امروز در سطح 162 هزار و 593 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 14 اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 136 هزار معامله به ارزش 778 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 622 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های بانکی و خودرو بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه بانکی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 61.3 میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

عملکرد بورس تهران در ۱۴ اسفند ۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه قند و شکر و اطلاعات و ارتباطات و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه وسایل ارتباطی بودند.

عملکرد بورس تهران در ۱۴ اسفند ۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای مبین، فارس و های وب و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فملی، وامید و کگل بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل چهار میلیارد تومان متعلق به نماد کمند و بیشترین عرضه نیز با 5.2 میلیارد تومان مربوط به نماد کسرام بود.

عملکرد بورس تهران در ۱۴ اسفند ۹۷

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با افت 26 واحدی در سطح دو هزار و 64 واحد قرار گرفت که نمادهای هرمز و میدکو بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

وضعیت کلی بازار امروز بی‌رمق و منفی بود.

گروه زراعت در بازار امروز، جزو پربازده‌ترین گروه‌ها بود، به‌طوری که تمام نمادهای این گروه با تشکیل صف خرید در بالاترین قیمت روزانه خود مورد معامله قرار گرفتند.

با شایعه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی، قیمت سهام مواد گوشتی، قند و شکر و محصولات زراعی در حال افزایش است.

در حالی که سهام‌داران در انتظار اعمال نرخ تسعیر ارز بانک‌ها هستند، اما معاملات در گروه بانکی به خصوص بانک ملت که می‌تواند بیشترین نفع را از این قضیه ببرد، چندان چنگی به دل نزد. نمادهای بانکی امروز در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفتند.

در گروه کاغذی، نمادها روند اصلاحی در پیش گرفتند و در اکثر آن‌ها در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفتند.

در گروه لاستیک و پلاستیک بازار شاهد ورود نقدینگی به این گروه بود. نمادهای پکویر و پسهند با افزایش تقاضا در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه شدند.

در گروه خودرویی بازار شاهد عقبگرد قیمت در عمده نمادهای این گروه بود. نمادهای خساپا، خزامیا و خاذین با بیشترین افت قیمت مواجه شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.