کد مطلب: ۵۲۹۳۹۶

معاون وزیر جهاد خبر داد:

بازار مرغ به ثبات رسید/ ممنوعیت قطعه‌بندی برداشته شد

بازار مرغ به ثبات رسید/ ممنوعیت قطعه‌بندی برداشته شد

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد از ایجاد ثبات در بازار مرغ خبر داد و گفت: طبق مصوبه قرارگاه ساماندهی مرغ، از امروز مرغ قطعه بندی شده در مقادیری که در جلسه مصوب شد، به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امید گیلانپور معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امشب هفتمین جلسه قرارگاه ساماندهی بازار مرغ با حضور تمام اعضا برگزار شد و در این جلسه وزارت صمت گزارشی را در رابطه با وضعیت بازار، جمع شدن صفوف در نقاط مختلف کشور و تثبیت قیمت در سطح کشور ارائه کرد.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که در اکثر نقاط کشور وضعیت با ثباتی را در بازار داریم اما در رابطه با مشکلات مقطعی برخی بخش‌های کشور در جلسه بحث‌های بسیاری مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی در رابطه با ممنوعیت قطعه بندی مرغ تصریح کرد: یکی از مصوبات جلسه امشب این بود که به شرکت‌های دارای مجوز که کار اصلی آنها قطعه بندی مرغ است اجازه قطعه بندی داده شود و مقرر شد مرغ آماده مصرف با قیمت‌های مصوب در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد تا نگرانی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود نداشته باشند. در این خصوص سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده نیز قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه کرد.

گیلانپور با اشاره به این که طبق مصوبه این قرارگاه از امروز، مرغ قطعه بندی شده هم در مقادیر مصوب شده عرضه خواهد شد، ادامه داد: با اخلالی که در بازار ایجاد شده بود و با تقاضای بیش از اندازه‌ای که برای خرید مرغ از طرف واحدهای قطعه بندی مواجه بودیم، این مرغ با قیمت‌های چند برابر به بازار وارد می‌شد که با این روند مرغ قطعه بندی و مرغ کامل با قیمت‌های مصوب به دست مصرف کننده خواهد رسید.

حضور پررنگ تشکل‌ها در تأمین نهاده‌های دامی

گیلانپور درباره تأمین و تدارک نهاده‌های دامی و ثبت سفارش واردات این نهاده‌ها در سال ۱۴۰۰، با اشاره به این که در چند روز گذشته ثبت سفارش نهاده‌های دام و طیور به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، تصریح کرد: ثبت سفارش واردکنندگان بخش خصوصی و دستگاه‌های مسئول در تأمین ذخایر راهبردی کشور برای واردات نهاده‌های دام و طیور شروع شده است.

وی افزود: وجود انبارهایی از نهاده‌های دامی در بنادر کشور، اطمینان از یک بازار با ثباتی را برای نهاده‌ها فراهم می‌کند و نگرانی‌های نوسانات در سال گذشته را از میان خواهد برد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.