کد مطلب: ۴۲۵۹۴۶

رئیس اتاق ایران و چین در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آیا ویروس کرونا در تجارت ایران و چین تاثیری دارد؟

آیا ویروس کرونا در تجارت ایران و چین تاثیری دارد؟

رئیس اتاق ایران و چین می گوید: ویروس کرونا با تعطیلات سال نوی میلادی در چین مصادف شده است و این موضوع ارتباطی به افزایش قیمت طلا و نفت جهانی ندارد.

رئیس اتاق ایران و چین در پاسخ به این پرسش که آیا ویروس کرونا در تجارت ایران و چین اثرگذار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: این بیماری تنفسی است و ربطی به کاهش حجم مبادلات تجاری ایران و چین ندارد. ممکن است ظرف یک ماه آینده تغییراتی در سطح مبادلات تجاری ایران و چین ایجاد شود اما این کاهش سطح مبادلات تجاری مقطعی است.

مجیدرضا حریری در ادامه افزود: پیش‌بینی کاهش سطح مبادلات تجاری با چین هم به علت شروع تعطیلات سال نوی میلادی است اما تاثیر چندانی در کاهش میزان مبادلات تجاری ندارد؛ این در حالی است که عده‌ای از تحلیلگران معتقدند قیمت نفت، طلای جهانی، فلزاتی همچون فولاد و سنگ آهن به دلیل شیوع این بیماری افزایش یافته است.

او اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود قیمت طلا و نفت جهانی به دلیل شیوع این نوع بیماری‌ها افزایش یافته فرضیه‌ای چندان درستی نیست؛ چرا که این بیماری با تعطیلات سال نوی میلادی در چین مصادف شده است. معتقدیم با تمهیداتی که دولت چین در نظر گرفته این بیماری ظرف دو هفته آینده مهار خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.