کد مطلب: ۴۳۶۱۵۴

ویژگی‌های یک شرکت موفق

ویژگی‌های یک شرکت موفق

تکیه بر صنعت و تولید داخلی و نیاز روز افزون به تهیه کالا و خدمات مورد نیاز در جامعه باعث شده است که بسیاری از افرادی که به دنبال موفقت در کسب و کار خود هستند به فکر راه اندازی و ثبت یک شرکت باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر روز شاهد ثبت ده‌ها شرکت در ایران هستیم که در زمینه‌های مختلف و موضوعات متفاوت اقدام به راه اندازی کسب و کار حقوقی می کنند. هر چند سابقه نشان داده که اغلب این شرکت ها موفق می‌شوند و پس از کمی پستی و بلندی در کار رازهای موفقیت و ورود به بازار را می شناسند اما با این حال برای موفقیت در یک کسب و کار و راه اندازی و ثبت شرکت باید به برخی از عوامل رایج در کسب و کارها توجه شود.

عوامل زیادی می‌تواند به عنوان ویژگیهای یک شرکت موفق عنوان شود. برخی از این عوامل مانند انحصاری بودن و یا سرمایه زیاد داشتن را قصد نداریم به عنوان موفقیت ملاک قرار دهیم و عمدتا دنیای رقابت منصفانه را بررسی می کنیم.

عوامل تعیین کننده در موفقیت شرکت

به صورت کلی اگر قصد ثبت شرکت دارید بهتر است به عوامل زیر دقت کنید تا موفقیت خود را سرعت بدهید:

موضوعات مورد نیاز جامعه را انتخاب کنید

انتخاب موضوع برای ثبت شرکت اهمیت بسیار زیادی دارد. در نظر داشته باشید که جامعه ما یک جامعه مصرف کننده است و بسیاری از شرکت ها و کارخانه های بزرگ ایران نیز به مواد اولیه و خدمات وابسته نیاز شدید دارند که اگر نداشتند میزان واردات کشور تا این میزان زیاد نبود. در هر صورت انتخاب موضوع در راستای نیازهای جامعه اهمیت زیادی دارد. برای این کار می توان با در نظر گرفتن تخصص و توانایی های خودتان ابتدا یک بررسی در خصوص نیازهای جامعه بکنید.

مثلا اگر یک متخصص تولید هستید، می‌توانید در زمان کمبود تجهیزات خاص بهداشتی در بروز بیماری ها اقدام به راه اندازی یک شرکت تولیدی حتی کوچک در آن زمینه بکنید و یا اگر عمده تولیدی های ما نیاز به یک ماده اولیه دارند که شما با تخصص خود می توانید آن را به تولید انبوه در ایران برسانید یک فرصت ایده آل در اختیار دارید.

حتما قالب حقوقی داشته باشید

ثبت شرکت یک شعار نیست و یا یک بنر تبلیغاتی نیست که دستتان بگیرید و بگویید که ما یک شرکت هستیم. برای این کار باید اقدامات حقوقی را انجام داده و واقعا شرکت خود را ثبت کنید. برای این کار شرکت های زیادی هستند که به شما کمک خواهند کرد. موسسه حقوقی ویونا از معتبرترین موسسات حقوقی است که در ظرف کمتر از چند روز شرکت شما را کاملا قانونی ثبت می کند.

ثبت شرکت و دریافت کد اقتصادی باعث می شود تا شما وجهه قانونی داشته باشید، بتوانید از فرصت های بازار استفاده کنید و به راحتی انواع مناقصات و مزایده ها را شرکت کنید. در نظر داشته باشید که کلید موفقیت بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها این بوده که به موقع یکی از این مزایده ها و یا مناقصه ها را شرکت کرده و برنده شده اند. البته داشتن کد اقتصادی که لازمه ثبت شرکت است همیشه از الزامات شرکت در این مناقصات و مزایده ها و یا گرفتن انواع پروژه ها و فرصت های کاری است. ضمنا مشتریان نیز به اشخاص حقوقی دارای کد اقتصادی بیشتر اعتماد دارند.

بازاریابی و تبلیغات

در سال‌های اخیر تبلیغات دیگر کار دشواری نیست. شما برای اینکه شناخته شوید باید تبلیغ کنید و خود را معرفی کنید. معرفی شدن امروزه روش های بسیار متنوعی دارد که دنیای مجازی برای این کار فوق العاده است. وب سایت ها و وبلاگ ها به شما کمک زیادی می کنند و مردم بیش از بنرها و تبلیغات تلویزیونی میلیاردی به پست های مختلف شبکه های اجتماعی و مطالب اینترنتی روی آورده اند.

برای موفقیت در تبلیغات و بازاریابی پیشنهاد می کنیم برای ثبت برند اقدام کنید. ثبت برند و یا ثبت علامت تجاری کار دشواری نیست و هزینه زیادی هم ندارد. اما برای شما یک تصویر و یا شناسنامه تهیه می کند که شناسنامه کالا و خدمات شما است و به راحتی می تواند در ذهن مشتری تصویر سازی کند. همه قادر به حفظ کردن اسامی طولانی شرکت ها نیستند اما به راحتی یک تصویر را در ذهن خود مجسم می کنند.

مثلا شما الان می‌دانید نام اصلی شرکت صاحب برند چی توز چیست؟ اما برند آن را به خوبی می‌شناسید. ثبت برند امروزه یکی از راه‌های عالی برای معرفی شرکت ها شده است. در نتیجه اصلا تردید نداشته باشید و در اولین فرصت با خلق یک علامت تجاری برای ثبت علامت تجاری خود اقدام کنید.

بازار خود را توسعه دهید

هر چند ثبت علامت تجاری باعث می شود شما تبلیغات بهتری داشته باشید و راحت تر مشتری را به سمت خود جلب کنید، اما این نکته مهم را فراموش نکنید که ایستا بودن دلیل شکست بسیاری از کسب و کارها و یا عدم توسعه این شرکت ها است. بعد از مدتی که از ثبت شرکت گذشت، بهتر است یک کارت بازرگانی تهیه کنید. اخذ کارت بازرگانی نیز کار دشواری نیست و با کمک موسساتی مانند موسسه ویونا راحتی می‌توانید در کمتر از چند روز دریافت کنید.

اما کارت بازرگانی چه کمکی به شما می کند؟ بازار شما را به دنیای تجارت توسعه می دهد. صادرات نه تنها به خود شما بلکه به رشد جامعه و ارز آوری نیز کمک می کند، به همین جهت توسط دولت نیز به خوبی حمایت می شود. شما با اخذ کارت بازرگانی می توانید انواع کالاها را صادر کنید و یا حتی تنها برای ثبت شرکت موضوع خود را بازرگانی تعریف کرده و به کار صادرات روی بیاورید.

کارت بازرگانی سند ورود و خروج کالا است. با این کارت می توانید مواد اولیه را ارزان تر بخرید، تولیداتتان را صادر کنید، به کار واردات و صادرات روی بیاورید و ده‌ها فرصت دیگر در اختیار داشته باشید.

نتیجه گیری

موفقیت در کسب و کار تنها چهار قدم مهم باید بردارید:
1- در موضوع درست تجارت خود را راه اندازی کنید
2- حتما به صورت حقوقی اقدام کنید و قبل از هر کاری برای ثبت شرکت اقدام کنید
3- با ثبت برند، برند سازی و تبلیغات کنید
4- بازار خود را با اخذ کارت بازرگانی به کشورهای دیگر توسعه دهید.

موسسه حقوقی ویونا برای موفقیت شما در کسب و کارتان آمادگی ارائه مشاوره رایگان را به شما دارد. برای این منظور کافی است با کارشناسان موسسه حقوقی ویونا تماس بگیرید و همه این چهار مرحله را به عنوان یک پکیج استثنایی و با قیمت مناسب در کمترین زمان توسط گروه ویونا در اختیار داشته باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.